پرچم جمهوری آذربایجان در این میدان بر افراشته شده و به همین دلیل بایراق میدانی به معنی میدان پرچم نامگذاری شد. عرض و طول پرچم ملی جمهوری آذربایجان متشکل از پارچه ای مستطیل شکل با سه نوار رنگی به شکل افقی می‌باشد.

پرچم ملی باکو دومین پرچم بلند جهان

به گزارش سلام نو، پرچم ملی جمهوری آذربایجان نماد دولت جمهوری آذربایجان است. پرچم ملی سه رنگ در تاریخ ۹ نوامبر ۱۹۱۸ به دستور حکومت جمهوری خلق آذربایجان به تصویب رسید و همین روز بعنوان روز پرچم توسط الهام علی اف تعیین گردید.

میدان پرچم ملی باکو - سایت گردشگری ایران

عرض و طول پرچم ملی جمهوری آذربایجان متشکل از پارچه ای مستطیل شکل با سه نوار رنگی به شکل افقی می باشد. نوار بالا به رنگ آبی، نوار وسط به رنگ قرمز، نوار پایین به رنگ سبز می باشد. در وسط نوار قرمز رنگ در هر دو طرف پرچم، تصویر هلال ماه و ستاره هشت پر سفید رنگ به چشم می خورد. نسبت عرض پرچم به طول آن یک متر در دو متر می باشد.

در ۱ سپتامبر ۲۰۱۰  از طرف رئیس جمهور آذربایجان، فرمانده کل نیروهای مسلح الهام علی اف، پارک تاریخی- تفریحی میدان پرچم ملی، واقع در منطقه بایل شهر باکو در مراسمی باشکوه در حضور هزاران تن افتتاح شد که طی آن پرچم سه رنگ با نشان هلال و ستاره جمهوری آذربایجان برافراشته شد. مساحت میدان پرچم ملی حدود ۶۰ هکتار می باشد که بزرگترین میدان شهر باکو محسوب میشود.

https://fa.tripyar.com/uploads/picture/2231/national-flag-square-2.jpg

پرچم برافراشته شده آذربایجان یکی از بلندترین پرچم های جهان است که ارتفاع پایه ساخته شده ۱۶۲ متر و وزن کل پایه ۲۲۰ تن است. عرض پرچم ۳۵ متر، طول آن ۷۰ متر، مساحت کل آن ۲۴۵۰ متر مربع، همچنین وزن آن تقریبا ۳۵۰ کیلو گرم می باشد.

میله پرچم به عنوان بلندترین میله پرچم در دنیا در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده بود که میله پرچم دوشنبه در تاجیکستان به سرعت جای آن را گرفت.

هر دوی این میله پرچم ها توسط طراح آمریکایی، دیوید چمبر، طراحی شده اند.

میدان پرچم ملی باکو - سایت گردشگری ایران

آرم جمهوری آذربایجان، متن سرود ملی و نقشه جمهوری آذربایجان در این میدان، از آلیاژ برنز با روکش آب طلا تهیه شده است. موزه پرچم ملی نیز در این میدان دایر است.

در سال ۲۰۱۱ مسابقات آواز یوروویژن- Eurovision Song Contest در کنار میدان پرچم باکو در استادیوم کریستال هال باکو برگزار شد که اجرای مجدد این مسابقه برای سال ۲۰۱۲ تمدید گشت. برای علاقه مندان به عکاسی میدان پرچم و منظره بی نظیر ساحل باکو از آنجا بسیار جالب است.

منبع: تریپ یار 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید