بازارها، امروز دوشنبه به تحریم جدید روسیه در رابطه با سوئیفت، واکنش صعودی نشان دادند. با بازگشایی بازارهای جهانی، قیمت اونس  طلا و نفت افزایش یافت.

واکنش صعودی بازارها به تحریم روسیه در رابطه با سوئیفت / قیمت طلا و نفت افزایش یافت

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بازارها به تحریم جدید روسیه در رابطه با سوئیفت، واکنش صعودی نشان دادند. با بازگشایی بازارهای جهانی، قیمت اونس طلا و نفت افزایش یافت.

آمریکا و کشورهای اروپایی یکشنبه بر سر قطع دسترسی برخی بانک‌های روسیه به سوئیفت، توافق کردند. روز گذشته بازارهای جهانی تعطیل بودند اما برآورد سایت‌ها از قیمت فردایی طلا و نفت نفت نزولی بود. پس از آغاز هفته در کشورهای غربی، اولین واکنش بازارها به تحریم جدید روسیه چه بود؟

بازارها، امروز دوشنبه به تحریم جدید روسیه در رابطه با سوئیفت، واکنش صعودی نشان دادند. با بازگشایی بازارهای جهانی، قیمت اونس  طلا و نفت افزایش یافت.

اونس در لحظاتی به کانال ۱۹۰۰ دلاری نیز وارد شد. در لحظه تنظیم این خبر، قیمت جهانی طلا ۱۸۹۸ دلار و همچنان نسبت به روزهای قبل صعودی است.

قیمت نفت ، نیز افزایش یافته است. در این لحظه، هر بشکه نفت برنت به قیمت ۱۰۲٫۶ دلار معامله می‌شود.

قطع دسترسی روسیه به سوئیفت

آمریکا و کشورهای اروپایی پس از چند روز تردید و تعلل، در نهایت روز یکشنبه، هشتم اسفند یا چهارمین روز جنگ روسیه و اوکراین، دسترسی برخی بانک‌های روسیه به سوئیفت را قطع کردند.

قطع دسترسی به سوئیفت، تبادلات مالی روسیه را با چالش جدی مواجه و تحریم‌ها را جدی‌تر می‌کند. همچنین می‌تواند برای بازارهای مالی سیگنال افزایشی داشته باشد.

دیبا در گفتگو با تجارت‌نیوز در این مورد توضیح داد: روز یکشنبه، با وجود تعطیلی بازارهای جهانی، قیمت طلا و نفت در سایت‌ها نزولی بود. این موضوع برآورد منفی سایت‌ها و بازیگران بزرگ را از قیمت فردایی این دو کالا نشان می‌داد. به نظر می‌رسید بازارها در حال بررسی میزان جدیت و شدت قطع دسترسی روسیه به سوئیفت بودند.

او گفت: در کل این خبر می‌تواند بازار نفت، مواد اولیه و طلا را در این هفته صعودی کند. به دنبال آن بازار کریپتو نیز احتمالا کاهشی می‌شود. افزایش قیمت مواد اولیه چون مس و روی می‌تواند تاثیر مثبتی در بازار ایران داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید