بشار جعفری، معاون وزیر خارجه سوریه از حمایت کشورش از شناسایی استقلال «لوهانسک» و «دونتسک» توسط روسیه خبر داد.

سوریه از شناسایی استقلال «لوهانسک» و «دونتسک» حمایت کرد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از خبرگزاری سانا نوشت:  «بشار الجعفری» معاون وزیر خارجه سوریه سخنانی را در رابطه با اقدام اخیر رئیس جمهور روسیه در به رسمیت شناختن استقلال لوهانسک و دونتسک مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این مقام سوری گفت: دولت دمشق از شناسایی استقلال لوهانسک و دونتسک توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حمایت می‌کند. امنیت ملی روسیه خط قرمز ما محسوب می‌شود.

بشار الجعفری عنوان کرد: به رسمیت شناختن استقلال لوهانسک و دونتسک مسأله ای است که به امنیت ملی روسیه مربوط می‌شود. روسیه بر اساس مواضع اصولی خود از استقلال دو جمهوری خودخوانده مذکور حمایت به عمل می‌آورد.

گفتنی است، پیشتر نیز «فیصل المقداد» رئیس جمهور سوریه در سخنانی از استقلال دو جمهوری خودخوانده در شرق اوکراین حمایت کرده بود. دمشق همچنین برای برقراری روابط با دو جمهوری خودخوانده اعلام آمادگی کرده است.

گفتنی است که رئیس جمهور روسیه شامگاه دوشنبه در سخنانی گفت که اوضاع در منطقه دونباس در شرق اوکراین به مرحله بحرانی و دشواری رسیده است. ولادیمیر پوتین افزود: تصمیم گرفتیم فوراً استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسیم. وی همچنین دستور اعزام نیروهای نظامی به شرق اوکراین را صادر کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید