شرکت بازرگام ۲۵ تن از برنج‌های هندی را با نشان برنج پاکستانی توزیع کرده که برای همه این ۲۵ تن پرونده تقلب تشکیل شده است.

 فروش برنج تقلبی تایید شد! / ماجرای فروش برنج هندی به اسم برنج پاکستانی چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از خراسان رضوی، بازرگام که برای توزیع کالاهای تنظیم بازاری برای مردم تشکیل شده بود گرفتار تقلب شد.

جهادکشاورزی استان اعلام کرده است، یک پرونده فروش ۲۵ تن برنج تقلبی در بازرگام تشکیل شده است.

فروش برنج هندی در بسته‌بندی برنج پاکستانی و با قیمت برنج پاکستانی توسط شرکت اینترنتی بازرگام که با هدف توزیع کالای تنظیم بازاری در منازل مردم تشکیل شده بود، توسط مدیر نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز تایید شد.

ناصر شعربافیان در این زمینه گفت: شرکت بازرگام ۲۵ تن از برنج‌های هندی را با نشان برنج پاکستانی توزیع کرده که برای همه این ۲۵ تن پرونده تقلب تشکیل شده است.

 فروش برنج تقلبی تایید شد

وی تصریح کرد: عمده برنجی که در شهر مشهد توزیع شده از محل سهمیه های شرکت بازرگانی دولتی، توسط شرکت بازرگام بوده و این سهمیه در کشور از تهران تخصیص داده شد اما برنج از انبار مشهد تحویل گرفته شده است.

انبار مربوط به اداره کل غله و خدمات بازرگانی به عنوان زیر مجموعه شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی و مربوط به جهاد کشاورزی است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی نیز معاون وزیر جهاد کشاورزی است. وی افزود: به این دلیل که شرکت بازرگام سهمیه فروش برنج را در استان خراسان رضوی از انبار مشهد تحویل گرفته بود ما این موضوع را هم از انبار شرکت بازرگام و هم از انبار شرکت غله پیگیری کردیم.

نتیجه آزمایش برنج‌ها چه بود؟

وی گفت: راجع به شکایت‌های مردمی درباره  این برنج‌ها چند پیش فرض می‌تواند وجود داشته باشد، اول این که شرکت غله استان معتقد است باید نمونه برنج‌های موجود در انبار خودشان را آزمایش کنند و بر اساس آزمایش بگویند موجودی داخل آن هندی است یا پاکستانی و به ظاهر نمی‌شود این موضوع را تشخیص داد و مقرر شد این آزمایش توسط اداره کل غله انجام شود.

از طرفی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تکلیف پیدا کرد که از برنج ها در محل انبار شرکت غله آزمایش بگیرد و نتیجه آزمایش اعلام شود، علاوه بر این دو روش که در دست اقدام قرار گرفت ما مسیر سومی را نیز پیگیری کردیم، مردمی  که از این موضوع شکایت داشتند نمونه برنج هایی را که تحویل گرفته بودند به ما ارائه دادند، کارشناسان ما نیز برای بررسی به شرکت بازرگام مراجعه کردند و نمونه‌هایی که مردم به ما تحویل دادند با نمونه‌های موجود در این شرکت مقایسه شد، در ادامه از محل شرکت بازرگام نمونه‌گیری کردیم و برای بررسی نمونه‌ها در اختیار خبرگان بازار قرار دادیم.

همچنین مقداری از نمونه ها را در اختیار اتحادیه عمده فروشان مواد غذایی مشهد  قرار دادیم و بعد از بررسی پنج کارشناس خبره اتحادیه به ما به صورت مکتوب اعلام شد که این نمونه برنج، برنج هندی است که رنگ نباتی دارد بنابراین ما با همین میزان از علم و آگاهی با توجه به شکایات متعدد مردمی ، پرونده شرکت بازرگام را مبنی بر  تقلب تنظیم کردیم و به تعزیرات حکومتی تحویل دادیم، منتظر پاسخ آزمایش اداره کل غله و اداره نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز هستیم تا اقدام بعدی را در دستور کار قرار دهیم.

ارسال پرونده برنج تقلبی به تعزیرات

شعربافیان در پاسخ به این سوال که تاکنون بازرگام چه میزان از این برنج ها را به فروش رسانده است؟ گفت: شرکت بازرگام ۲۵ تن از برنج های هندی را با نشان برنج پاکستانی توزیع کرده که برای همه این ۲۵ تن پرونده تقلب تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده این گونه تخلفات از برنج هایی که از سامانه بازرگام خریداری کرده اند می توانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت تماس بگیرند یا نام این سامانه و کالای خریداری شده را به شماره ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵جهاد کشاورزی پیامک کنند. مردم  به این طریق می توانند اعلام گزارش کنند و اگر قصد شکایت از شرکت را دارند می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی مشهد یا جهاد کشاورزی استان  شکایت خود را به صورت مکتوب اعلام کنند تا رسیدگی ها در دستور کار قرار گیرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید