رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر از دستگیری متخلفان صید ماهی با مواد منفجره در گشت و کنترل مشترک با نیروهای شهرستان دره شهر خبر داد.

بازداشت ماهی‌گیران متخلف در پلدختر

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان علی الشتری نژاد اظهار کرد: در پی کنترل و پایش حوزه های بینابینی پلدختر و دره شهر استان ایلام، ماموران یگان حفاظت محیط زیست این ۲ شهرستان موفق به دستگیری متخلفان زیست محیطی شدند.

وی افزود: متخلفان در فصل ممنوع، با ادوات غیرمجاز ( مواد منفجره) اقدام به صید ماهی کرده بودند که پس از دستگیری حدود ۲ کیلوگرم مواد منفجره، یک دستگاه کامل وسیله انفجار شامل ۲۰ متر سیم برق و یک عدد باطری موتور سیکلت و تعداد ۸۶ قطعه ماهی از آنها کشف و ضبط شد.

وی گفت: پرونده متخلفان صید ماهی پس از تکمیل، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد و ادوات مکشوفه تا پایان رسیدگی و صدور رای قطعی به صورت امانی زیر نظر اداره حفاظت محیط زیست نگهداری می شود.

الشتری نژاد بیان کرد: مجازات صید با مواد منفجره در قانون شکار و صید، مشمول حبس از ۹۱ روز تا سه سال یا جزای نقدی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین باتوجه به شروع فصل ممنوعیت شکار و صید و آغاز فصل تخم ریزی آبزیان، انتظار می رود همگان به ممنوعیت‌های زمانی، مکانی، روش و ادوات شکار توجه کنند تا ضمن حفظ محیط زیست، مشمول جرایم قانونی نشوند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید