قیمت نفت همچنان روند افزایشی خود را حفظ کرده و حالا ایران نیز ذخایر شناور نفت خود را به ۸۷ میلیون بشکه رسانده است.

ایران ذخایر شناور نفت خود را به ۸۷ میلیون بشکه رساند

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، رویترز گفته که ایران ذخایر شناور نفت خود را به ۸۷ میلیون بشکه رسانده است. این رسانه ادعا کرده که دلیل افزایش ذخایر نفتی ایران، احتمال لغو تحریم‌هاست.

آمریکا چند روز پیش برخی از تحریم‌های ایران را رفع کرده بود اما همان زمان اعلام کرد که دلیل لغو برخی تحریم‌ها، تسهیل گفتگوهای وین بوده نه توافق. همزمان با لغو برخی از تحریم‌های آمریکا، قیمت نفت در بازار جهانی کاهش یافت.

آمریکا پیش از این هم اقداماتی برای تثبیت قیمت نفت انجام داده بود. برای مثال، آمریکا اواسط آذر، دستور آزادسازی ۵۰ میلیون بشکه نفت خام از ذخایر این کشور را داده بود. این کشور اعلام کرد این تصمیم را با هماهنگی کشورهای چین، هند، ژاپن، انگلیس و کره جنوبی گرفته است. در مقابل از این کشورها خواست که آن‌ها نیز ذخایر نفتی خود را آزاد کنند اما این تصمیم، تاثیری در روند کاهش قیمت جهانی نفت نداشت. در نهایت نفت، رکورد هفت ساله خود را زد و به ۹۰ دلار رسید.

حالا تحلیل‌گر CMC Markets ادعا کرده پس از لغو برخی از تحریم‌های آمریکا، قیمت جهانی نفت افت کرده است اما امروز دوباره افزایش یافت. تحلیل‌گران در نظرسنجی رویترز افزایش ذخایر به میزان ۳۶۹ هزار بشکه را پیش‌بینی کرده بودند. ذخایر بنزین آمریکا در همین مدت به میزان ۱.۶ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد و به ۲۴۸.۴ میلیون بشکه رسید. ذخایر سوخت‌های دیگر شامل دیزل و نفت هم ۹۲۹ هزار بشکه کاهش داشته است.

بازار نفت کاهشی می‌شود؟

قیمت نفت امروز هم روندی افزایشی داشت و بازار به کاهش ذخایر آمریکا واکنش منفی نشان داد. حالا باید منظر ماند و دید که آیا ادامه روند مذاکرات وین تاثیری بر قیمت نفت دارد یا نه.

حالا ایران، ذخایر شناور نفتی خود را به ۸۷ میلیون بشکه رسانده است و اعلام کرده تنها مانع فروش نفت تحریم‌هاست.

بر اساس گزارش کنگره تحقیقات آمریکا، ایران در سال ۲۰۲۱ روزانه ۶۰۰ هزار بشکه نفت به چین، ۹۶ هزار بشکه به سوریه و ۴۰۰ هزار بشکه هم به عراق و ونزوئلا فروخته است. بنابراین آمار کلی فروش نفت در سال ۲۰۲۱ تنها یک میلیون و ۹۶ هزار بشکه بوده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید