فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: در روزهای اخیر همچنان شاهد رشد فزاینده بیماران مبتلا به کرونا در تهران بوده‌ایم که این آمار هم در ابعاد شاخص‌های آماری سرپایی و هم بستری قابل رویت است.

 رشد فزاینده مبتلایان به کرونا در تهران

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، علیرضا زالی عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه بزرگ سرو سلامت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در تهران و دستاوردهای نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران افزود: تا امروز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه بیش از ۳۹۰۰ بیمار در تهران به علت کرونا بستری هستند که ۱۰۱۰ نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می برند.

وی خاطرنشان کرد: اما طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۹۹۰ بیمار جدید در تهران بستری شدند که ۲۱۰ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران ادامه داد: مجموع بیماران سرپایی که در ۲۴ ساعت گذشته در حوزه بهداشت و درمان پذیرفته شدند از ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفته و به نظر می رسد که با یک شرایط رو به گسترش روبه رو هستیم.

وی تاکید کرد: همانگونه که در سایر استان ها هم شاهد هستیم در تهران نیز رشد چشمگیر و فزاینده میزان ابتلا به کرونا در بخش بستری و سرپایی را داریم.

خدمات چشمگیر حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پس از انقلاب 
زالی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه درمان خدمات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده،  گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون یک میلیون عمل بزرگ در این دانشگاه انجام شده و بیش از ۲۵۶ هزار بستری بیمارستانی شامل بیماران غیرکرونایی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خدمات اورژانسی دریافت کرده‌اند و این حجم بزرگ از خدمات بسیار چشمگیر است و همه این خدمات به برکت انقلاب اسلامی و ادغام آموزش در پژوهش و تحقیقات است که در حوزه بهداشت و درمان صورت پذیرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب این خدمات وجود نداشت و دانشگاه ها محدودتر بودند اما امروز شمه ای از افتخارات دانشگاه را در قالب نمایشگاه سرو سلامت به مناسبت دهه مبارک فجر به نمایش گذاشته ایم.

وی تصریح کرد: امروز ۱۵۰۰ نفر در حوزه دانشگاه در حال تحقیق و آموزش هستند و این عدد، معدل مشخصی از خدمات را به ما نشان می‌دهد.

زالی ادامه داد: ۱۲ دانشکده در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  و ۷۸ مرکز تحقیقاتی فعال در این دانشگاه فعالیت دارند و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان نیز در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: امروز افتخار بزرگ این دانشگاه این است که هفت مرکز تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه همکار بین‌المللی با سازمان بهداشت جهانی است که پیش از انقلاب چنین مراکزی نداشتیم.

وی تصریح کرد: این مراکز در سطح بین‌المللی و مدیترانه شرقی ارتباط بین‌المللی، عنوان نماینده تام الاختیار سازمان بهداشت جهانی را ایفا می کنند.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه سرو سلامت با هدف ارائه گزیده ای از دستاوردهای دانشگاه در حوزه آموزش، پژوهش، بین الملل، دانشجویی، دارویی و تجهیزات، بهداشت و درمان و مدیریت پس از انقلاب اسلامی، امروز(چهارشنبه) با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

این نمایشگاه بخش هایی همچون «دانشگاه در یک نگاه»، «گذری بر افتخارات»، «در مسیر توسعه»، «چهره های ماندگار»، «سرو سپید»، «کتب و نشریات»، در کنار تولیدات دارویی و تجهیزات کمک درمانی که به همت پژوهشگران دانشگاهی روانه بازار مصرف شده است را شامل می شود.  

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید