معاون اول رییس جمهور امروز ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ گفت: دولت مصمم است طرح رتبه‌بندی معلمان را به انجام برساند، حمایت از فرهنگیان از شعارهای دولت است.

اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان به کجا رسید؟

به گزارش  سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، سرانجام رتبه‌بندی معلمان کی قرار است مشخص شود؟ آیا دولت سیزدهم به طرح رتبه‌بندی معلمان پایان ‌می‌دهد؟

مخبر از توجه ویژه دولت به وضعیت معلمان و کارکنان آموزش و پرورش خبر داد و گفت: رسیدگی به وضعیت عزیزان شاغل در آموزش و پرورش هم در شعارهای انتخاباتی رییس جمهور بود و هم در بودجه سالانه ۱۴۰۱ مورد تاکید قرار گرفته و دولت مصمم است طرح رتبه‌بندی معلمان را به انجام برساند.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: در همین راستا با وجود آنکه لایحه دولت قبلی برای رتبه بندی معلمان دارای اشکالات و ایراداتی بود اما رییس جمهور تاکید کرد که همان لایحه را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم تا موضوع رتبه بندی به سرعت پیگیری و به نتیجه برسد.

مدارس سنگی و کانکسی پیگیری شود

وی با اشاره به گزارش ارائه شده در مراسم مبنی بر وجود مدارس سنگی و کانکسی بخصوص در مناطق مرزی و کمتر برخوردار خاطر نشان کرد: دولت برای حل این مسئله هم از ظرفیت های خود و هم از ظرفیت نهادهای دیگر استفاده خواهد کرد و از وزیر آموزش و پرورش می خواهم این موضوع را با جدیت در دستور کار خود قرار دهد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین نرخ ۹۶ درصدی باسوادی در مقایسه با نرخ ۴۸ درصدی سال ۵۷، افزایش سرانه آموزشی کشور از ۱.۵ متر مربع به ۵.۲ متر مربع برای هر دانش آموز، افزایش تعداد کلاس های درسی از ۱۰۰ هزار در سال ۵۷ به ۵۴۰ هزار کلاس و همچنین افزایش تعداد مدارس از ۵۲ هزار مدرسه به۱۱۳ هزار مرکز آموزشی را از جمله اقدامات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه و پیشرفت نظام آموزشی کشور توصیف کرد.

وی افزایش ۱۰ برابری مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه از ۱۶۲ مدرسه به ۱۶۸۰ مدرسه و افزایش مدارس استعدادهای درخشان از ۵ واحد به ۷۰۸ واحد و همچنین افزایش کادر آموزشی و معلمان دارای مدرک لیسانس و بالاتر از ۴۰ هزار نفر درسال ۵۷ به ۷۰۰ هزار نفر را از دیگر دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: با اقدامات و تلاش‌های دولتمردان و خیرین مدرسه ساز در سراسر کشور نقطه‌ای در کشور وجود ندارد که دانش آموز از نعمت کلاس درس و نظام آموزشی برخوردار نباشد.

بازنگری در فضاهای آموزشی و مدرسه‌ای

نوری افزود: با توجه به سند تحول بنیادین در نظام آموزشی کشور تلاش شد تا در فضاهای آموزشی و مدرسه ای کشور بازنگری اساسی بوجود آید تا انسانی طراز و معیار با توجه به آرمان های بلند امام(ره) و نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تربیت نیروی کار متخصص برای کمک به بخش تولید و صنعت کشور، گفت: در همین راستا وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه ای به گسترش هنرستان ها در کشور برای جذب دانش آموز در بازار کار و تامین بخش تولید داشته است که این مهم در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در سال ۹۲ در راستای ارتقای نظام آموزشی کشور نیز تاکید شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید