عمران‌خان، نخست وزیر پاکستان به دعوت ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در ماه جاری میلادی سفری به مسکو خواهد داشت.

سفر قریب‌الوقوع نخست‌وزیر پاکستان به روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، "شاه محمود قریشی" وزیر امور خارجه پاکستان روز دوشنبه از سفر عمران خان نخست وزیر این کشور به روسیه در ماه جاری (فوریه) به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین خبر داد و گفت: روابط پاکستان و روسیه با پیشرفت و تحولات بی نظیری همراه بوده و این مناسبات با سفر عمران‌خان به مسکو بیشتر تقویت خواهد شد.

گفتنی است، سفر آتی نخست وزیر پاکستان به روسیه نقطه اوجی در تلاش‌های دیرینه طرفین برای گشایش فصل جدیدی در تعاملات دوجانبه تعبیر می‌شود.

پاکستان و روسیه زمانی دشمنان قدیمی شناخته می‌شدند اما اکنون این مخاصمه به دوستی تبدیل شده و طرفین سطح روابط دوجانبه را در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش داده‌اند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه اواسط فروردین امسال سفر مهمی به پاکستان انجام داد، بازدیدی که پس از ۹ سال میان دوکشور اتفاق افتاد. لاوروف اکتبر سال ۲۰۱۲ نیز به عنوان وزیر خارجه روسیه به اسلام‌آباد سفر کرده بود.

به گزارش رسانه های پاکستانی وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در این سفر طی دیدار با مقام‌های بلندپایه سیاسی-نظامی پاکستان پیام مهم پوتین رئیس جمهوری کشورش مبنی بر استقبال بی‌چون و چرای مسکو برای توسعه همه جانبه روابط با اسلام‌آباد را ابلاغ کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید