یک شرکت استارت آپ سوئدی آموزش کلاغ ها برای جمع آوری فیلتر سیگار را آغاز کرده است.

رونمایی از کلاغ های تربیت شده برای جمع آوری فیلتر سیگار در طبیعت / فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت استارت آپ سوئدی در حال آموزش کلاغ‌ها برای جمع آوری فیلترهای سیگار است.

بنا به گزارش Thehill، شرکت Corvid Cleaning که یک شرکت استارت آپی متخصص در آموزش کلاغ‌ها برای جمع آوری زباله در ازای غذا است، ادعا می‌کند که برنامه اش می‌تواند موجب صرفه جویی هزینه‌ کشورها برای نظافت محیط زیست شود.

بنا به گزارش بنیاد سوئدی تیدی سالیانه یک میلیارد فیلتر سیگار در خیابان‌های سوئد توسط شهروندان دور ریخته می‌شود که تقریبا ۶۲ درصد کل زباله‌ها را تشکیل می‌دهد. آموزش مردم برای دور انداختن ته سیگار در خیابان تاکنون دشوار بوده، اما مسئولان این شرکت معتقدند که با کمک کلاغ‌ها می‌توان فیلترها را جمع آوری و از این راه سالیانه دولت‌های محلی میلیون‌ها هزینه نظافت را پس انداز کنند.

Corvid Cleaning، با آموزش کلاغ‌های وحشی کار کثیف انسانی (دور انداختن فیلتر سیگار و تخریب محیط زیست) را به روشی گام به گام انجام می‌دهد که شامل پرداخت غذا به این پرندگان در ازای هر نخ سیگاری که جمع آوری می‌کنند، است. «کریستین کونتر هانسن»، موسس این شرکت در این باره می‌گوید: "آموزش کلاغ‌ها آسانتر است و همچنین شانس بیشتری برای یادگیری از یکدیگر دارند. در عین حال خطر کمتری وجود دارد که آن‌ها به اشتباه هرگونه زباله‌ای را بخورند. آن‌ها پرندگان وحشی هستند که به صورت داوطلبانه در این کار شرکت می‌کنند."

اگرچه گونتر هانسن در مورد روش آموزش گام به گام به جزئیات نپرداخته، اما حدس زده می‌شود که تقریبا شبیه به Crow Box است که چند سال پیش به آن پرداخته شد. اساسا به پرندگان آموزش داده می‌شود که ته سیگار را با غذا معاوضه کنند و وقتی پرنده مقابل دستگاه قرار می‌گیرد با انداختن ته سیگار، غذا دریافت می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید