شرکت تویوتا اعلام کرده با همکاری آژانس فضایی ژاپن در حال توسعه و ساخت وسیله نقلیه‌ای است که به فضانوردان برای جابجایی و کاوش در سطح ماه، کمک می‌کند.

ارسال خودرو تویوتا به فضا / فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تویوتا همراه با آژانس فضایی ژاپن در حال آماده کردن وسیله نقلیه‌ای است که بتواند روی سطح ماه کاوش کند. مسئولان این پروژه می‌گویند هدفشان «کمک به مردمی است که تا سال ۲۰۴۰ در ماه زندگی خواهند کرد» و بعد از آن به مریخ خواهند رفت.⁣ اسم این خودرو «لونار کروزر» است که مدل ماه‌پیمای مدل «لندکروزر» تویوتاست و تا پایان دهه ۲۰ ساخت آن به پایان خواهد رسید.

شرکت تویوتا اعلام کرده که با همکار آژانس فضایی ژاپن در حال ساخت وسیله نقلیه‌ای با سلول هیدروژنی است که هم به فضانوردان برای جابجایی و کاوش در سطح ماه تا سال ۲۰۴۰ کمک می‌کند و پس از آن نیز می‌تواند برای سفر انسان به مریخ در رکابش باشد.

همچنین تویوتا اعلام کرده که این ماه‌نورد/مریخ‌نورد هیدروژنی، حتی با وجود مقدار کم انرژی موجود، بردی بیش از ۱۰ هزار کیلومتر خواهد داشت.

گیتای، شرکت ژاپنی دیگری که با تویوتا کار می‌کند، یک بازوی رباتیک برای اتصال به این خودرو طراحی و ساخته است که قرار است عصای دست فضانوردان در ماه و بعدها در مریخ باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید