این مطالعه کوچک، بر اساس اندازه‌گیری‌های اجاق‌ها تخمین زد که اجاق‌ها بین ۰.۸ تا ۱.۳ درصد از گاز طبیعی مصرفی خود را به عنوان متان نسوخته، یک گاز گلخانه‌ای قوی، منتشر می‌کنند. این مطالعه نشان داد که در طول یک سال معمولی، سه چهارم این انتشارات زمانی رخ می‌دهد که دستگاه‌ها خاموش می‌شوند که می‌تواند نشان دهنده نشتی اتصالات و اتصالات با خطوط خدمات گاز باشد.

اتفاقی که بعد از خاموش کردن اجاق گاز می‌افتد!

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که اجاق‌های گاز متان، یک گاز گلخانه‌ای قوی، حتی زمانی که خاموش هستند، منتشر می‌کنند.

بر اساس گزارشی جدید، اجاق‌های گازی هنگام اشتعال و حتی زمانی که خاموش می‌شوند، مقادیر قابل توجهی متان را نشت می‌دهند که بر بحث فزاینده درباره تأثیرات وسایل گازسوز بر سلامت انسان و تغییرات آب و هوایی افزوده است.

این مطالعه کوچک، بر اساس اندازه‌گیری‌های اجاق‌ها تخمین زد که اجاق‌ها بین ۰.۸ تا ۱.۳ درصد از گاز طبیعی مصرفی خود را به عنوان متان نسوخته، یک گاز گلخانه‌ای قوی، منتشر می‌کنند. این مطالعه نشان داد که در طول یک سال معمولی، سه چهارم این انتشارات زمانی رخ می‌دهد که دستگاه‌ها خاموش می‌شوند که می‌تواند نشان دهنده نشتی اتصالات و اتصالات با خطوط خدمات گاز باشد.

این مطالعه تخمین می‌زند که طی یک دوره ۲۰ ساله، انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌تواند تأثیری مشابه نیم میلیون خودروی گازسوز بر روی کره زمین داشته باشد.

اریک له‌بل، دانشمند ارشد مؤسسه تحقیقاتی و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: "شواهد بیشتر و بیشتر نشان می‌دهد که اجاق‌ها به یکباره به سلامت و آب و هوا آسیب می‌زنند."

در مجموع، خانه‌ها و ساختمان‌ها مسئول حدود ۱۳ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند.

متان جزء اصلی گاز طبیعی است و اگر در زمان آزاد شدن نسوزد، می‌تواند بیش از ۸۰ برابر همان مقدار دی‌اکسید کربن در یک دوره ۲۰ ساله زمین را گرم کند. متان همچنین به آلودگی ازن سطح زمین کمک می‌کند که می‌تواند باعث مشکلات تنفسی و سایر مشکلات سلامتی شود.

این یک تهدید آب و هوایی گسترده و نامرئی است. ولی ما آن را قابل مشاهده کردیم.

مقادیر زیادی متان از سایت‌های نفت و گاز در سراسر جهان فرار می‌کند و گرمایش جهانی را تشدید می‌کند.

نشت متان از تاسیسات نفت و گاز در سال‌های اخیر توجه فزاینده‌ای را به خود جلب کرده است و تلاش‌هایی برای مسدود کردن هزاران چاه نفت و گاز غیرفعال متان‌زا در حال انجام است.

محققان همچنین انتشار گازهای گلخانه‌ای را در بازه‌های زمانی ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ای که اجاق‌ها خاموش بودند اندازه‌گیری کردند، اگرچه سعی نکردند منابع این نشت‌ها را مشخص کنند.

چشم انداز جهانی جان کری، فرستاده آب و هوای جهانی ایالات متحده، گفت که جهان برای دستیابی به اهداف خود برای دور شدن از سوخت های فسیلی "در مسیر خوبی" قرار ندارد. در همین حال، یک تحلیل جدید نشان داد که معدنچیان طلا در پرو سطوح هشدار دهنده‌ای از جیوه را در جنگل آمازون آزاد می‌کنند.

دکتر لبل گفت که هیچ یک از نشت‌های گازی که محققان اندازه‌گیری کردند غلظتی نداشتند که منجر به انفجار شود.

محققان دریافتند که وقتی صحبت از انتشار متان به میان می‌آید، اجاق‌های قدیمی عملکرد متفاوتی با اجاق‌های جدید ندارند. همچنین مدل‌های گران‌تر از مدل‌های ارزان‌تر بهتر عمل نکردند.

با این حال، آنها اذعان کردند که مایلند آزمایشاتی را در خانه‌های بیشتری انجام دهند که متعلق به افرادی است که توانایی پرداخت هزینه تعویض یا نگهداری لوازم قدیمی را ندارند. آنها گفتند که این به نتایج آنها کمک می‌کند تا تأثیرات نامتناسب انتشار گاز بر خانواده‌های کم درآمد را بهتر دریافت کنند.

کاترین مک کین، محقق آزمایشگاه تحقیقاتی سیستم زمینی اداره ملی اقیانوسی و جوی که روی مطالعه جدید کار نکرده است، گفت: سطوح متان در جو در سال‌های اخیر به طور سرسام آوری افزایش یافته است و دانشمندان به طور کامل دلیل آن را درک نمی‌کنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید