داشتن رابطه جنسی کامل و لذت بخش برای زوج های جوان بسیار مهم است و می تواند روی کیفیت زندگی آن ها تاثیرگذار باشد. اما خانم ها در این زمینه حساس هستند و عواملی مختلفی می تواند باعث سرد مزاجی در خانم ها شود.

عواملی که باعث سرد مزاجی در خانم ها می شود!

در انجام یک رابطه ی جنسی موفق باید به طور همزمان به رابطه ی عاطفی و رابطه ی جنسی توجه شود. برای حل این نوع مشکلات باید به دنبال بهترین متخصص زنان بود تا با ارائه روش های مربوطه به درمان بپردازد.

مهم ترین عوامل سرد مزاجی در خانم ها

خانم هایی که نسبت به داشتن یک رابطه ی جنسی، سرد می شوند و تمایل زیادی به این رابطه ندارند در گذر زمان با مشکلات مختلفی روبرو خواهند شد. از مهم ترین عواملی که باعث سرد مزاجی در خانم ها می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

احساس درد

یکی از مهم ترین عوامل در سرد مزاجی در خانم ها، داشتن درد در زمان برقراری جنسی می باشد. برخی از مردان اطلاعاتی در مورد رابطه ی جنسی ندارند و قبل از انجام رابطه ی فیزیکی، روابط عاطفی را انجام نمی دهند به همین سبب خانم آماده ی رابطه ی جنسی نمی شود و در زمان انجام آن، درد در بدن او ایجاد می شود. داشتن حس درد در زمان برقراری رابطه ی جنسی، یکی از مهم ترین عوامل سرد مزاجی در خانم ها می باشد که می تواند به مرور زمان مشکلات مختلفی را برای زوج های جوان به وجود آورد.

ترس از حامله شدن

ترس از حامله شدن، یکی از مهم ترین عواملی است که باعث سرد مزاجی در خانم ها  می شود. برخی از خانم ها علاقه ای به باردار شدن ندارند و به همین سبب از برقراری رابطه ی جنسی واهمه دارند و به مرور زمان نسبت به آن سرد می شوند.  داشتن سن کم، داشتن چند فرزند و ... می تواند باعث شود که زن و شوهر تمایلی به بچه دار شدن نداشته باشند و به همین سبب از برقراری رابطه ی جنسی بترسند.

سردمزاجی در خانم ها

نداشتن اعتماد به نفس به دلیل شکل ظاهری اندام تناسلی

برخی از خانم ها از ظاهر ناحیه ی تناسلی خود رضایت ندارند و نسبت به شکل و رنگ آن حساس هستند. این حساسیت می تواند به دلیل نارضایتی همسر و یا خود فرد باشد. اگر شریک جنسی شما از ظاهر ناحیه ی تناسلی شما رضایت نداشته باشد و در زمان برقراری رابطه ی جنسی مدام این موضوع را به شما گوشزد کند، اعتماد به نفس شما به شدت پایین می آید و دچار سرد مزاجی می شوید. در نتیجه سرد مزاجی در خانم ها می تواند به دلیل ظاهر بد ناحیه ی تناسلی آن ها باشد.  روش های مختلفی مانند جراحی لابیاپلاستی وجود دارد که شما می توانید به وسیله ی آن ها ظاهر این ناحیه از بدن را زیبا کنید.

تجربه جنسی ناموفق

برخی از خانم ها ممکن است قبل از ازدواج و یا بعد از ازدواج، تجربه ی خشونت و تجاوز داشته باشند که این امر موجب سرد مزاجی آن ها خواهد شد. آزار جنسی و تجربه های بد، می تواند باعث سرد مزاجی در خانم ها شود.

تغییرات هورمونی

داشتن برخی از مشکلات فیزیکی مانند تغییرات هورمونی، زخم ناحیه ی تناسلی، کمبود ویتامین های مختلف و ... می تواند از مهم ترین عوامل سرد مزاجی در خانم ها به شمار رود. خانم ها در طول زندگی خود شرایط مختلفی را تجربه می کنند که هر کدام از آن ها می توانند باعث تغییرات هورمونی آن ها شود. به طور مثال، دوران بارداری، دوران عادت ماهیانه، یائسگی و ... می تواند تغییرات مختلفی را بدن آن ها به وجود آورد و باعث سرد مزاجی در خانم ها شود.

داشتن مشکلات رابطه ای

برخی از زوج ها، اطلاعات کافی و لازم را در مورد برقراری رابطه ی جنسی ندارند و نمی دانند چه اقداماتی را باید انجام دهند تا هر دو طرف بتوانند بیشترین لذت را از این مورد داشته باشند. به طور مثال اگر مرد آگاهی در مورد پیش نوازی و روابط عاطفی قبل از رابطه ی جنسی نداشته باشد، زن می تواند نسبت به آن سرد شود. سرد مزاجی در خانم ها همچنین می تواند به دلیل وجود اختلافات در روابط زناشویی، عدم تنوع در رابطه جنسی و ... نیز به وجود آید.

درمان سردمزاجی در خانم ها

درمان سرد مزاجی در خانم ها

خانم هایی که با سرد مزاجی روبرو هستند باید به سرعت این مشکل را در خود حل کنند در غیر این صورت ممکن است مشکلات مختلفی برای آن ها به وجود آید. خانم هایی که با سرد مزاجی روبرو هستند باید به پزشک مراجعه کنند و در ابتدای امر علل ایجاد سرد مزاجی در خانم ها کشف شود. در این صورت می توان بهترین روش را برای درمان آن پیدا کرد.

درمان دارویی

یکی از روش های درمان سرد مزاجی در خانم ها، درمان دارویی می باشد. پزشک با توجه به علت ایجاد سرد مزاجی، دارو هایی را برای بیمار تجویز می کند که مصرف به موقع آن ها می تواند به راحتی این مشکل را برطرف کند.

مراجعه به روانشناس

استفاده از یک مشاور در مورد برقراری رابطه ی جنسی، می تواند سرد مزاجی در خانم ها و بی میلی آن ها را به سرعت درمان کند. به طور مثال اگر بی میلی جنسی به دلیل مشکلات ارتباطی به وجود آمده است، می توان آن را با سکس تراپی و مشاوره درمان کرد.

روان درمانی

یکی دیگر از روش های درمان سرد مزاجی در خانم ها، استفاده از روش روان درمانی می باشد. استفاده از مشاوره، ورزش هایی مانند یوگا، تغییر سبک زندگی و ... می تواند این مشکل را به راحتی درمان کند.

هورمون تراپی

هورمون تراپی یکی از بهترین روش های درمان سرد مزاجی در خانم ها می باشد که به وسیله ی مصرف هورمون های مختلف اجرایی می شود. این هورمون ها را می توان به وسیله ی اسپری، قرص، پماد و .... استفاده کرد. این روش بیشتر برای خانم هایی مناسب است که بی میلی آن ها به دلیل تغییرات هورمونی در بدن آن ها می باشد. تغییر هورمون های پروژسترون و استروژن در بدن خانم ها باعث سرد مزاجی در آن ها می شود.

جراحی زیبایی زنان

اگر خانم به دلیل خجالت از شکل ظاهری اندام خود از رابطه با همسرش امتناع میکند میتواند با عمل زیبایی واژن این مشکل را حل کند.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وبسایت دکتر شهناز شایانفر متخصص و جراح زیبایی زنان به آدرس www.drshayanfar.com  بیان کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید