«برهم صالح» رئیس جمهور عراق با امضای فرمانی از پارلمان دعوت کرد تا در نهم ماه آینده ( ۱۹ دیماه ) تشکیل جلسه دهد.

برهم صالح خواستار تشکیل پارلمان عراق شد
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق امروز (پنجشنبه) با امضای فرمانی از پارلمان دعوت کرد تا در نهم ماه آینده ( ۱۹ دیماه ) تشکیل جلسه دهد.

به گزارش امروز (پنجشنبه) خبرگزاری رسمی عراق «وام»، صالح در توییتی که امروز در حساب کاربری خود منتشر کرد، گفت: فرمان جمهوری را امضا کردم تا مجلس جدید را برای تشکیل جلسه در روز یکشنبه ۹ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۹ دی) فراخوانم.

وی افزود: امید است با تشکیل دولتی توانا و کارآمد که حافظ منافع کشور و ارتقای حاکمیت، حفاظت و خدمت به مردم عراق باشد، نیازهای ملی را برآورده کنیم و این امر مستلزم همبستگی برای تحقق اصلاحات مورد نیاز برای داشتن عراقی باثبات است.

دادگاه عالی فدرال عراق اخیراً نتایج انتخابات زودهنگام پارلمانی را که در ۱۰ اکتبر برگزار شد، تأیید کرد. بر پایه نتایج انتخابات عراق که پیش تر هم اعلام شده بود، جریان صدر با کسب ۷۳ کرسی بیشترین کرسی های پارلمان آینده عراق را کسب کرده است.

«عماد جلیل»، از اعضای کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق، روز دوشنبه همزمان با تایید نتایج و رد شکایت ها، تاریخ تشکیل نخستین نشست پارلمان این کشور را حداکثر ۱۵ روز پس از تاریخ تصویب نتایج انتخابات و دهم تا پانزدهم ماه آینده میلادی (ژانویه) اعلام کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید