سئو و کیوورد ریسرچ یا جستجوی کلمات کلیدی به بهینه سازی سایت شما کمک می‌کند تا مشتری‌هایی را به سایت بیاورید که برایشان استراتژی چیده‌اید. این بازدیدکنندگان درواقع همان مشتری‌های بالقوه هستند که در افزایش نرخ فروش بیشترین تاثیر را دارند.

آیا سئو سایت در افزایش فروش موثر است؟

احتمالاً می‌دانید که سئو (SEO) یا بهینه‌سازی موتور جستجو، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که می‌توانید از آن برای کمک به کسب‌وکارتان در رتبه‌بندی بالاتر در موتورهای جستجو مثل Google استفاده کنید. درواقع با جای‌گذاری کلمات کلیدی مناسب به شکل استراتژیک و برنامه مشخص، نتیجه بهتری در صفحه جستجوی گوگل می‌گیرید.

خب این یعنی سرازیر شدن ترافیک ارگانیک بیشتر به وب‌سایت شما که در نهایت شانس افزایش فروش نهایی را زیاد می‌کند. استراتژی فروش سئو باید بتواند مشتری یا لیدها و فروش را در نهایت زیاد کند. این روش با عنوان تکنیک بازاریابی درونگرا شناخته می‌شود و هدف اصلی استراتژی آن مشتریان بالقوه  کسانی است که به دنبال خدمات خاصی می‌گردند که شما دارید ارائه می‌کنید. در ادامه بررسی می‌کنیم که چطور این راه سئو باعث افزایش فروش نهایی شما می‌شود.

سئو سایت چطور نرخ تبدیل و فروش را افزایش می‌دهد؟

بله، اگر استراتژی سئو درست اجرا شود، نرخ تبدیل و فروش شما را افزایش می‌دهد. استفاده از یک استراتژی خوب سئو به شما کمک می‌کند تا به مشتریان بالقوه دسترسی داشته باشید، کاربران مناسب را به وب سایت خود بیاورید و فرآیند فروش را ساده‌تر کنید.

سئو و کیوورد ریسرچ یا جستجوی کلمات کلیدی به بهینه سازی سایت شما کمک می‌کند تا مشتری‌هایی را به سایت بیاورید که برایشان استراتژی چیده‌اید. این بازدیدکنندگان درواقع همان مشتری‌های بالقوه هستند که در افزایش نرخ فروش بیشترین تاثیر را دارند.

با اجرای استراتژی درست، همان اول احتمالاً فوراً نتایجی را خواهید دید، اما زیبایی سئو این است که با گذشت زمان نتایج بهتر و بهتر می‌شوند؛ یعنی استراتژی که الان برای سئو سایت پیاده می‌کنید فروش شما را در ماه‌ها و سال‌های آینده افزایش می‌دهد.

فرقی نمی‌کند که یک سایت فروشگاهی داشته باشید یا خدماتی برای فروش داشته باشید؛ در هر صورت برای نتیجه دادن سئو صبر داشته باشید و بگذارید استراتژی‌تان جا بیفتد.

آیا سئو سایت در افزایش فروش موثر است؟

واقعیت سئو همین است. ممکن است که یک کمپین درکوتاه مدت نتیجه دهد ما فقط سئو می‌تواند ضمانت نتیجه ماندگار و بلند مدت را به شما بدهد. بااین همه، خیلی ازکسب‌وکارها از ترکیب سئو سایت و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی Google Ads با هم استفاده می‌کنند.

استراتژی سئو سایت از چه راه‌هایی نرخ فروش را افزایش می‌دهد؟

● کیوورد ریسرچ: در مرحله اول کیوورد ریسرچ خوب کمک می‌کند با انتخاب کلمات کلیدی هدفمند، مشتری‌های هدفمند را پیدا کنید. کار یک متخصص سئوی خوب این است که کلمات کلیدی لانگ تیل یا دم بلند مناسب که مشتری‌های بالقوه شما سرچ می‌کنند را پیدا کند تا به این ترتیب تعداد بیشتری بازدیدکننده به سایت شما بیایند.

● تولید محتوای جذاب: در مرحله بعد، تولید  محتوای جذاب برای کلمات کلیدی هدف و استفاده از کلمات کلیدی اصلی در تمام محتواهای سایت و هماهنگی محتواها با یکدیگر است. این کار باعث می‌شود که خزنده‌های موتورهای جستجو راحت‌تر بفهمند که سایت شما درباره چیست و به کسانی که دنبال محصولات و خدمات شما هستند بیشتر نشانش بدهند.

● بازاریابی محتوا: از واجبات استراتژی سئو همین بازاریابی است. بعد از تولید محتوا مهم است که محتوا به چه شکلی و در کدام پلتفرم که مشتری‌های هر کسب‌وکار هستند منتشر شود. در واقع همه چیز مطابق خواست و سلیقه مشتری‌ها چیده می‌شود.

● بک لینک: لینکی از یک سایت دیگر با دامنه اعتبار بالا، اعتبار برند کسب‌وکار شما را هم افزایش می‌دهد و ترافیک بیشتری را هم روانه سایت شما می‌کند.

● تحلیل رقبا: نگاه کردن به کارهایی که رقبا انجام می‌دهند یک رکن اساسی در یک استراتژی سئو است. با این کار مشخص می‌شود که چه کارهایی می‌توان انجام داد و چه کارهایی را رقبا انجام نداده‌اند و شما می‌توانید انجام دهید و جلوتر بروید و یا اینکه ایده بگیرید. یک متخصص سئو این کار را باید خوب بلد باشد.

آیا سئو سایت در افزایش فروش موثر است؟

این‌ها تازه شروع ماجراست. چیدن استراتژی کار ساده‌ای نیست و به دانش، مهارت و تجربه نیاز دارد. یک متخصص سئو استراتژی سئوی داخلی و خارجی سایت همواره بازدید از سایت شما را بیشتر می‌کند که در نهایت نرخ فروش را افزایش می‌دهد.

دریافت خدمات سئو از آژانس های دیجیتال مارکتینگ

پیاده سازی یک استراتژی اصولی برای افزایش فروش هم باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود و هم زمان آزمون و خطا و رسیدن به مسیر درست را کوتاه می‌کند. به قول قدیمی‌ها: کار را باید به کاردان سپرد!. یک متخصص سئو تجربه عملی ارزشمندی دارد که بازگشت سرمایه را هم تضمین می‌کند. البته همیشه می‌توانید خودتان یاد بگیرید، اما تا آن زمان رقبای شما کیلومترهای جلوتر از شما خواهند بود.

به صورت کلی اگر تصمیم گرفتید که با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ همکاری کنید باید به نکات زیر دقت کنید. نکاتی که در برون سپاری سئو سایت باید به آن توجه کنید عبارتند از:

 بودجه مشخصی در نظر بگیرید و مفصل تحقیق کنید و از سوابق کاری آژانس‌ها و مشتری‌های قبلی‌شان سوال بپرسید.

حتی درخواست مشاوره کنید. مطمئن باشید حرفه‌ای‌تر ها در ارائه مشاوره دست‌ودلبازتر هم هستند.

زمانی که کارتان را شروع کردید پیشرفتتان را ارزیابی کنید و ببینید ارزشش را داشت یا نه!

جمع بندی

سئو سایت ابزاری ارزشمند برای هدایت هدفمند ترافیک به وب سایت شما و نهایتا  افزایش نرخ تبدیل است. وقتی در صفحه نتایج جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بالاتری کسب می‌کنید، مخاطبان هدفتان وب‌سایت شما را راحت تر پیدا می‌کنند و این به معنای افزایش فروش برای کسب‌وکار شما است.

زمانی که برای دریافت خدمات سئو از آژانس دیجیتال مارکتینگ آماده شدید با ما تماس بگیرید. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس مطابق با نیاز و خواسته‌های شما یک استراتژی منعطف و شخصی‌سازی‌شده به شما ارائه می‌دهیم. برای دیدن کارنامه ما، به وب‌سایت ما سر بزنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید