گازوئیل در ماشین بنزینی برای ماشین شما آسیب‌رسان است، اما دقیقا چقدر است؟ تفاوت بسیار زیادی بین این دو نوع سوخت وجود دارد.

اگر تصادفا گازوئیل بزنید چه اتفاقی برای ماشین بنزینی شما می‌افتد؟

اتفاق پیش می‌آید و ممکن است این اتفاق روی ماشین بنزینی شما پیاده شود.

این تقریبا بزرگترین شوکی است که می‌توانید در پمپ بنزین وارد کنید: فهمیدن اینکه ماشین خود را با نوع اشتباه سوخت پر کرده‌اید. ما می‌دانیم که قرار دادن گازوئیل در ماشین بنزینی برای ماشین شما آسیب‌رسان است، اما دقیقا چقدر است؟ تفاوت بسیار زیادی بین این دو نوع سوخت وجود دارد.

تفاوت بزرگ

شما می‌توانید هر دو را در پمپ بنزین تهیه کنید و در صورت استفاده صحیح، می‌توانید قبل از اینکه مجبور شوید دوباره یکی از آنها را استفاده کنید و مسافت خوبی را طی کنید. وقتی به این شکل به قضیه نگاه می‌کنید، به نظر می‌رسد که تفاوت زیادی بین گازوئیل و گاز و بنزین وجود ندارد، اما این اصلا درست نیست. سوخت دیزل ماده بسیار غلیظ‌تری نسبت به بنزین سنتی است و با فشار مشتعل می‌شود تا جرقه.

خسارت

ریختن چند لیتر گازوئیل تصادفی در ماشین بنزینی شما می‌تواند عواقب منفی داشته باشد. به دلیل غلظت آن، حتی مقدار کمی از سوخت دیزل در یک خودروی گازسوز  یا بنزینی می‌تواند انژکتورها، فیلترها و خطوط سوخت موتور را مسدود کند.

آیا می خواهید بدانید که اگر به طور تصادفی گازوئیل را در ماشین بنزینی خود ریختید، چه کاری باید انجام دهید؟ پس با ما همراه باشید.

مشاوره

آیا شما تصادفا گازوئیل را در ماشین بنزینی خود ریخته‌اید و آیا به موقع قبل از دور شدن از پمپ بنزین متوجه شده‌اید؟ پس به شما توصیه می‌شود که با یک گاراژ تماس بگیرید. ماشین خود را به گاراژ ببرید تا بتوانند سوخت را از باک خارج کنند، آن را تمیز کنند و در صورت لزوم فیلترهای بنزین را تعویض کنند. زمان بسیار مهم است. حتی اگر خودرو را روشن و رانندگی نکنید، سوخت دیزل در باک همچنان شروع به مسدود کردن سیستم سوخت، موتور و انژکتورها می‌کند. اگر با گازوئیل در ماشین بنزینی خود رانندگی کنید، توقف ماشین شما خیلی دور نخواهد بود.

شانس کوچک

همه ما می‌دانیم که یک اشتباه به راحتی اتفاق می‌افتد، اما احتمال اینکه شما نوع اشتباهی از سوخت را در باک ماشین خود قرار دهید بسیار کم است. پمپ بنزین‌ها به وضوح نشان می‌دهند که کدام نوع سوخت با کدام پمپ کار می‌کند. پس مراقب باشید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید