در پی افزایش فشارها بر روی نخست‌وزیر انگلیس، وزیر "بریگزیت"‌ این کشور هم که از خط مشی دولت انگلیس دلسرد شده بود، از سمت خود استعفا داد.

وزیر بریگزیت دولت جانسون از سمت خود کناره‌گیری کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: استعفای دیوید فراست، وزیر بریگزیت و از معماران اصلی طرح خروج پر سر و صدای بریتانیا از اتحادیه اروپا، سوالاتی را در باب این خروج و گفت‌وگوها بر سر ایرلند شمالی برانگیخت.

فراست گفت که از امنیت بریگزیت اطمینان دارد اما نگران خط مشی دولت این کشور است.

فراست در نامه‌ای که توسط دفتر داونینگ استریت منتشر شد، خطاب به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نوشت: شما نگرانی‌های من درباره خط مشی فعلی را می‌دانید.

او ادامه داد: امیدوارم هرچه سریعتر به آنجا که باید، برسیم؛ در بالاترین سطح پیشرفت‌های علمی و اقتصادی؛ اقتصادی نیمه‌آزاد، کارآفرین و با مالیات پایین.

اولین بار روزنامه "میل" خبر استعفای فراست را منتشر کرده و محدودیت‌های شدیدتر جانسون برای کرونا و نارضایتی از افزایش مالیات و هزینه‌های سیاست‌های محیط زیست را از عوامل آن دانست.

فراست کمی پیشتر گفت که با جانسون به توافق رسیده بود تا در ماه ژانویه استعفا دهد، اما چون این خبر لو رفته، باید هرچه زودتر این کار را انجام دهد.

او گفت: ما همچنین باید بتوانیم با کرونا زندگی کنیم؛ امیدوارم بتوانیم به روند معمول خود بازگشته و فریب اقدامات اجباری که در جاهای دیگر دیده‌ایم را نخوریم.

طبق نتایج یک نظرسنجی اخیر، فراست دومین وزیر محبوب انگلیس و حزب محافظه کار بود.

جانسون نسبت به دریافت استعفای فراست ابراز تاسف کرد.

جدایی ارشدترین مذاکره‌کننده بریگزیت دولت انگلیس، اندکی پس از آن اتفاق می‌افتد که برخی از قانون‌گذاران حزب محافظه‌کار حاکم، به جانسون هشدار دادند که یا باید رهبری‌اش را بهبود بخشد و یا با چالش روبرو خواهد شد.

در همین حال آنجلا رینر، معاون رهبر حزب اپوزیسیون کارگر گفت، استعفای فراست نشان‌دهنده "دولتی لبریز از هرج‌ومرج است، آن هم در حالی که انگلیس هفته‌های سختی پیش رو دارد."

اندرو بریجن، نماینده محافظه‌کار پارلمان انگلیس نیز به جانسون هشدار داد که "زمان" و "متحدانش" دارند تمام می‌شوند و تحقق وعده‌هایش و دستیابی به اصول یک دولت محافظه‌کار حقیقی، دارد سخت‌تر می‌شود.

جانسون که با اختلاف، پییروز انتخابات ۲۰۱۹ بود، در حال حاضر و با اشتباهات و رسوایی‌های مکرر، با بزرگترین بحران دوران نخست‌وزیری خود مواجه است؛ مخالفان جانسون می‌گویند این اشتباهات، نشان می‌دهد که او انتخاب مناسبی برای نخست‌وزیری نیست.

پس از لو رفتن ویدیوهایی از کارکنان دفتر جانسون که آن‌ها در آن درباره یک میهمانی در روزهای قرنطینه ۲۰۲۰ در دفتر نخست وزیر صحبت کرده و می‌خندیدند، جانسون مورد آماج انتقادات قرار گرفت.

این حزب محافظه‌کار، در انتخابات میان‌دوره‌ای پارلمانی هفته گذشته، یکی از کرسی‌های مجلس را از دست داد؛ با توجه به اینکه این اتفاق در منطقه‌ای افتاد که از نواحی حامی این حزب بود، می‌توان گفت نشان‌دهنده نارضایتی عمومی از این سری رسوایی‌هاست و خبر از افزایش فشارها بر روی جانسون دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید