به گفته ایرجی انتشارات هفت و نیم قصد دارد با تالیف و ترجمه کتاب‌های مختلف چارچوبها و منطق تفکر علمی را بین مخاطبانش ترویج کند و در این مسیر آنان را همراهی کند.

انتشارات هفت و نیم؛ پنجره ای رو به علم برای کودکان و نوجوانان

سلام نو سرویس فرهنگ و هنر: انتشارات هفت و نیم با هدف تولید کتاب‌های علمی و داستانی برای نوجوانان و کودکان آغاز به کار کرد.

 این انتشارات با هدف تولید کتاب و محصولات علمی و آموزشی معتبر و مناسب برای گروه سنی کودک و نوجوان تأسیس شده است. آن طور که هفت و نیم گفته است تمرکزش بر نشر کتاب‌های علمی ـ آموزشی و ادبیات علمی ـ تخیلی برای گروه سنی نوجوان و ادبیات داستانی و غیرداستانی برای گروه‌های سنی کودکان است. با توجه به کتاب‌هایی که تا به حال در هفت و نیم منتشر شده به نظر می‌رسد این انتشارات قصد دارد به گوشه و کنارهای علم سرک بکشد و بخشی دیگر از خلاء موجود در بازار نشر را پوشش دهد.

آن طور که محسن ایرجی می‌گوید ایده تاسیس این انتشارات زمانی به ذهن او و همکارانش رسید که به این نتیجه رسیدند که هیچ ناشری به طور متمرکز و تخصصی دنبال تولید کتاب علمی برای دانش آموزانِ نوجوان نیست. به گفته ایرجی هفت و نیم قصد دارد با تالیف و ترجمه کتاب‌های مختلف شیوه تفکر علمی را به مخاطبانش آموزش دهد.

ایرجی از منجمان آماتور شناخته شده کشور است و پیشتر از سردبیران سابق مجله نجوم بوده است، اما باید دید آیا او و تیمش در قامت مدیر و گردانندگان یک انتشارات نوپا که در حوزه‌ای خاص و متفاوت فعالیت می‌کند می‌توانند به چالش‌های عجیب حوزه نشر فائق آیند و هفت و نیم را به عنوان عضوی دیگر از نسل جدید منتشر کنندگان کتاب معرفی کنند یا خیر.

برای آشنایی بیشتر با هفت و نیم می‌توانید اینستاگرام و وبسایت این انتشارات را دنبال کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید