آنالنا بربوک، وزیر خارجه جدید آلمان در گفتگو با سرگئی لاوروف، همتای روس خود خواستار گفتگوهای «باز و صادقانه» با مسکو درباره بحران اوکراین شد.

آلمان نسبت به پیامدهای حمله احتمالی روسیه به اوکراین هشدار داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان بعد از تماس تلفنی با همتای روس خود و تاکید بر خودداری از نقض تمامیت ارضی اوکراین، گفت هر گونه تهاجم به خاک این کشور، روسیه را با «تبعات گسترده ای» مواجه خواهد کرد.

وزیر خارجه جدید آلمان درگفت وگو با سرگئی لاوروف همتای روس خود، خواستار گفت وگوهای «باز و صادقانه» با مسکو درباره بحران اوکراین شد.

این اولین تماس تلفنی بین برلین و مسکو پس از روی کار آمدن دولت ائتلافی اولاف شولتس صدر اعظم جدید آلمان در این کشور است.

وزیر خارجه آلمان بعد از این تماس تلفنی در توئیتر نوشت: ما خواستار مذاکرات صادقانه و باز هستیم و تمامیت ارضی اوکراین نباید زیر پا گذاشته شود.  

بربوک در کنفرانس مطبوعاتی مشترک که با همتایان خود از سوئد و نروژ در استکهلم برگزار شد گفت: هر گونه دخالتی از سوی حکومت روسیه در اوکراین تبعات گسترده ای خواهد داشت که شامل تبعات اقتصادی و دیپلماتیک می شود.

وزارت خارجه المان خواستار پییشرفت مذاکرات نرماندی برای حل بحران اوکراین شد و گفت در تماس تلفنی با همتای روس، درباره سفر بدون ویزا برای جوانان روس و همکاری دو کشور در زمینه هیدروژن مذاکره کرده است.

در اظهارات دو طرف درباره خط لوله نورد استریم ۲ که گاز طبیعی روسیه را با دور زدن اوکراین به آلمان منتقل می کند اشاره ای نشده است. لهستان و آمریکا خواستار توقف این پروژه در صورت تهاجم روسیه به اوکراین شدند. دولت جدید آلمان از ابراز تعهدات علنی برای جلوگیری از این پروژه خودداری کرده است.

اوکراین روسیه را به استفاده از ۱۰۰ هزار نیرو برای حمله احتمالی به اوکراین متهم می کند و این امر نگرانی هایی را درباره بروز درگیری در منطقه دنباس واقع در غرب اوکراین ایجاد کرده است.

روسیه هر گونه قصد حمله به اوکراین را تکذیب کرده و اوکراین وآمریکا را به رفتارهای بی ثبات کننده متهم کرده و به دنبال ضمانت نامه های امنیتی علیه توسعه نفوذ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در شرق اوکراین است.

لاوروف در گفت و گوی تلفنی با بربوک بار دیگر این خواسته کشورش را مطرح کرده است.

پیشتر روزنامه فرانسوی وئست فرانس نوشت بربوک در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی آلمانی ادعا کرد: به دلیل شرایط ناپایدار امنیتی و بیم واشنگتن از حمله نظامی روسیه به اوکراین،  بر اساس توافق صورت گرفته بین مقامات آمریکایی و دولت آنگلا مرکل، در صورت تشدید تنش های مسکو – کیف، خط لوله گاز نورداستریم ۲ وارد فاز عملیاتی نخواهد شد.

تارنمای یورونیوز درباره علت مخالفت کشورهای اروپای شرقی، بسیاری از متحدان سنتی آلمان در غرب اروپا و و همچنین ایالات متحده آمریکا با پروژه نورد استریم نوشت: آنها معتقدند واردات مستقیم گاز از روسیه به آلمان، بدون گذر از اوکراین، وابستگی اتحادیه اروپا به مسکو را افزایش می‌دهد و همزمان مانع از ایفای نقش قدرتمند غرب در قبال رویکرد توسعه طلبانه روسیه نسبت به اوکراین خواهد شد.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز هشدار داد وزیران خارجه اتحادیه اروپا توافق کردند که هر تهاجم روسیه به اوکراین منجر به تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو خواهد شد.

گروه هفت متشکل از کشورهای  انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کانادا و آمریکا نیز روز یکشنبه با صدور بیانیه ای به روسیه هشدار داد چنانچه مسکو تصمیمی مبنی بر حمله به اوکراین بگیرد، با عواقب بزرگی مواجه می شود.

در پیش نویس این بیانیه آمده است: روسیه نباید شک داشته باشد که تشدید اقدامات نظامی در قبال اوکراین، (برای مسکو) عواقب بزرگ و هزینه سنگینی خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید