الصفدی، وزیر امور خارجه اردن از حمایت کشورش از مذاکرات وین و احیای توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

اردن حمایت خود را از مذاکرات وین اعلام کرد

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از خبرگزاری اردن نوشت: ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر اردن بر حمایت پادشاهی از مذاکرات در وین با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه اردن بر لزوم پرداختن به موضوع تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه از منظری گسترده‌تر با هدف ایجاد منطقه‌ای عاری از سلاح‌های هسته‌ای و سایر سلاح‌های کشتار جمعی تاکید کرد.

صفدی در پنجمین نشست وزیران طرح ابتکاری استکهلم درباره خلع سلاح هسته‌ای و معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای گفت: اردن موفقیت مذاکرات با ایران را یک ضرورت می‌داند. پایان تنش در منطقه خلیج فارس علاوه بر رسیدگی به توافق هسته‌ای، مستلزم پرداختن به موضوع سلاح‌های غیرسنتی و همچنین پایان دادن به دخالت ایران در امور کشورهای عربی و ایجاد روابط بر اساس اصل حسن همجواری است.

صفدی با تاکید مجدد بر حمایت پادشاهی اردن از تلاش‌های بین‌المللی برای ارتقای صلح و امنیت بین‌المللی از طریق خلع سلاح هسته‌ای و سایر سلاح‌های کشتار جمعی، تاکید کرد که اردن به همکاری با شرکای خود برای رسیدن به منطقه خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای و سایر سلاح‌های انبوه ادامه خواهد داد.

وی افزود: حل مناقشات و بحران‌های منطقه‌ای به ایجاد یک محیط مساعد برای جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای کمک می‌کند. وی همچنین خواستار افزایش تلاش‌های جهانی برای حل و فصل مناقشات منطقه‌ای شد.

وزیر امور خارجه اردن همچنین بر حمایت کشورش از تلاش‌ها برای تضمین پایبندی به خلع سلاح هسته‌ای و معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای تاکید کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید