معنی لغوی لاتاری، قرعه کشی است که به عنوان بزرگترین برنامه برای ارائه کارت سبز یا گرین کارت آمریکا شناخته می شود. برنامه  ای که هر ساله دولت آمریکا برگزار کرده و در طی آن افراد با امتیازها و شرایط مختلف را مورد ارزیابی و سنجش قرار داده و از بین آنها افراد مشخصی به قید قرعه برای گرین کارت آمریکا انتخاب می شوند.

چطور در لاتاری آمریکا برنده شویم؟

لاتاری آمریکا از جمله بزرگترین قرعه کشی های جهان است که هر ساله توسط دولت آمریکا برگزار می شود. ایده لاتاری توسط یکی از روسای جمهور آمریکا به نام رونالد ریگان در سال ۱۹۸۷ مطرح شد. علت اصلی این امر، ایجاد تنوع قومی در ایالات متحده آمریکا بود. این رئیس  جمهور معتقد بود که آمریکا با توجه به وسعت فراوانی که دارد دارای تنوع قومی زیادی نیست. در نتیجه ایده لاتاری باعث شد تا از آن سال به بعد هر ساله امریکا پذیرای متقاضیان بسیاری از سراسر دنیا باشد. به این ترتیب تنوع قومی در این کشور در بالاترین حد ممکن در میان تمامی کشورهای خارجی قرار دارد. شرایط زندگی برای برندگان لاتاری در امریکا پس از اعلام نتایج لاتاری آمریکا بسیار متفاوت خواهد بود، چرا که قرار است در کشوری قدرتمند با شرایط اقتصادی عالی زندگی خود را ادامه دهند. به همین دلیل نیز سالانه متقاضیان بسیاری از سراسر دنیا در سایت ثبت نام لاتاری آمریکا ثبت نام کرده و برای برنده شدن در این بزرگترین قرعه کشی دنیا شانس خود را امتحان می کنند. اما آیا شما به عنوان متقاضی با شرایط و قوانین لاتاری آمریکا آشنا هستید؟ آیا می دانید پس از برنده شدن در این بزرگترین قرعه کشی جهان چه کارهایی باید انجام دهید؟

آشنایی با لاتاری ۲۰۲۳ امریکا

معنی لغوی لاتاری، قرعه کشی است که به عنوان بزرگترین برنامه برای ارائه کارت سبز یا گرین کارت آمریکا شناخته می شود. برنامه  ای که هر ساله دولت آمریکا برگزار کرده و در طی آن افراد با امتیازها و شرایط مختلف را مورد ارزیابی و سنجش قرار داده و از بین آنها افراد مشخصی به قید قرعه برای گرین کارت آمریکا انتخاب می شوند.

ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۰۳ سیستم آنلاینی را راه اندازی کرد که برای برگزاری لاتاری آمریکا طراحی شده بود. از آن سال به بعد نتایج به صورت آنلاین ارائه شده و فرد به راحتی می تواند از نتیجه برگزاری لاتاری اطلاع پیدا کند. تمامی کسانی که مایل به شرکت در برنامه لاتاری آمریکا هستند، ابتدا باید در سایت ثبت نام لاتاری آمریکا ثبت نام کرده و مدارک و اطلاعات مورد نیاز را بارگذاری کنند. اگر شرایط لازم برای ورود به لاتاری آمریکا را داشته باشید صلاحیت شما تأیید خواهد شد.

البته باید این موضوع را در نظر داشته باشید که با وجود اینکه نتایج لاتاری آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق نیفتاده، اما شرایط جدیدی برای برندگان در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال اگر متقاضیان از کشورهایی پذیرفته شده باشند که در طول ۱۴ روز گذشته در یکی از مناطق شینگن، بریتانیا، ایرلند، برزیل یا ایران بوده اند ممنوعیت ورود به آمریکا را خواهند داشت. بنابراین باید این مورد را به عنوان یکی از شروط اصلی در برنامه لاتاری آمریکا در نظر بگیرید.

چطور در لاتاری آمریکا برنده شویم؟

شرایط ثبت نام در سایت ثبت نام لاتاری آمریکا

از جمله مهمترین شروط برای ثبت نام در برنامه لاتاری آمریکا، داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم است. سوابق کاری تاثیر مثبتی روی این برنامه خواهد داشت. حداقل ۲ سال سابقه کاری می تواند از رد صلاحیت شما در برنامه لاتاری آمریکا جلوگیری کند. جالب است بدانید که برنامه لاتاری آمریکا شرایط سنی ندارد و در نتیجه با هر سنی می توانید در این برنامه شرکت کنید. در کنار تمامی این موارد باید مجاز بودن کشور مبدا را نیز در نظر بگیرید. شهروندان کشورهایی که در طی ۵ سال گذشته، بیش از ۵۰ هزار مهاجر به آمریکا داشته اند، طبق قوانین لاتاری آمریکا اجازه شرکت در این برنامه را نخواهند داشت. پس مهمترین شرایط برای حضور در سایت ثبت نام لاتاری آمریکا تحصیلات، سابقه کاری و کشور مبدا مطابق با نقشه سیاسی فعلی آمریکا خواهد بود.

خوشبختانه ایران در لیست کشورهای غیر مجاز برای شرکت در لاتاری آمریکا نیست. لیست کشورهای غیر مجاز برای شرکت در لاتاری آمریکا شامل بنگلادش، برزیل، کانادا، چین، کلمبیا، جمهوری دومینیکن، السالوادور، گواتمالا، هندوراس، هند، جامائیکا، مکزیک، نیجریه، پاکستان، فیلیپین، کره  جنوبی، ویتنام، انگلستان و مناطق وابسته به آن غیر از ایرلند شمالی است.

شرایط اصلی برای شرکت در لاتاری آمریکا

شرایط زندگی برندگان لاتاری در آمریکا در شرایطی تحقق خواهد یافت که شروط اصلی برای شرکت در لاتاری آمریکا را داشته باشند. از آن جمله می توان به پاسپورت معتبر و همینطور عکس لاتاری اشاره کرد. وزارت امور خارجه آمریکا، همه در خواست ها برای شرکت در لاتاری را به صورت آنلاین دریافت می کند، بنابراین بروز هرگونه اشتباه و خطایی در بارگذاری مدارک مانند ایرادات تکراری در عکس، منجر به عدم پذیرش و رد صلاحیت خواهد شد.

عکس لاتاری آمریکا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شرایط خاصی باید داشته باشد که از آن جمله می توان به اندازه مربعی ۵۱ میلیمتری، اندازه تصویر ۶۰۰ پیکسل یا ۳۰۰DPI، حجم حداکثر ۲۴۰ کیلوبایتی و فرمت jpg اشاره کرد. از طرفی فرد باید مستقیماً به دوربین نگاه کرده و سر رو به سمت پایین، بالا، چپ یا راست نباشد. زمینه تصویر نیز باید سفید بوده و رنگی بودن آن منجر به رد شدن تصویر خواهد شد. موهای فرد نیز نباید صورت او را بپوشاند و باید گردی صورت به صورت کامل مشخص باشد. حدود ۵۱% و ۶۹% از کل عکس را باید صورت در بر بگیرد که شامل چانه تا محل رویش موها خواهد بود.

غیر از عکس لاتاری، مدارک اشتباه یا درج اطلاعات اشتباه در سایت ثبت نام لاتاری آمریکا خود عامل مهمی در رد صلاحیت و عدم پذیرش در این برنامه خواهد بود. بنابراین پیش از اینکه نتایج لاتاری آمریکا اعلام شود شما رد صلاحیت خواهید شد. اهمیت عکس و آپلود کردن مدارک صحیح و بدون اشتباه از همین جا مشخص خواهد شد.

برای اطلاع از شرایط زندگی برندگان لاتاری در آمریکا و همینطور بررسی کامل تر موارد ذکر شده در این مطلب می توانید مقالات جامع و کامل موسسه حقوقی سروش فردا زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری را مطالعه کنید. در این مقاله می توانید با سایت ثبت نام لاتاری آمریکا و همینطور ریز مدارک لازم برای شرکت در این برنامه آشنا شوید. اگر نیازمند مشاوره در این خصوص هستید، وکلا و کارشناسان خبره سروش فردا می توانند راهنمای شما باشند، کافیست با آن ها در ارتباط باشید تا ثبت نام موفقی را در لاتاری آمریکا داشته باشید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید