از جاذبه های شهر نیشابور می توانیم به ابشار گرینه اشاره کنیم که در ۱۰۷ کیلومتری مشهد قرار دارد این ابشار در روستایی به همین نام واقع شده است که فضایی سرسبز دارد.

بازدید از مکان های دیدنی اطراف مشهد با خرید بلیط چارتری

شهر  مشهد مقدس علاوه بر داشتن حرم مطهر امام رضا (ع)  مکان های دیدنی زیادی هم در مشهد و هم در اطرافش دارد در این مطلب از اس چارتر قصد داریم تا شما را با مکان های دیدنی اطراف مشهد اشنا کنیم همچنین می توانید بلیط هواپیما تهران مشهد را از  سایت اس چارتر دریافت نمایید با ما همراه باشید.

آبشار اخلمد

ابشار اخلمد که یک دره هم است یکی از مکان های فوق العاده برای گردش و تفریح است اگر میخواهید به این ابشار بروید حتما لباس و وسایل مورد نیاز را تهیه کنید این ابشار بین کوه بینالود قرار دارد و طبیعتی سرسبز و بکر دارد که چشم هر ببینده ای را خیره می کند ابشار اخلمد علاوه بر تمام این زیبایی ها مناسب سنگ نوردی است و می توانید در کنار این تفریح ها سنگ نوردی را انجام دهند هر ساله مسافران و گردشگران زیادی به این مکان تفریحی و زیبا می روند زیبایی ان به صورتی است که حتما باید از نزدیک ان را تماشا کنید اخلمد را می توانیم بگوییم بهشت خراسان است ، اخلمد در ۸۵ کیلومتری مشهد قرار دارد و بعد از چناران و در ۱۵ کیلومتری این شهر واقع شده است.

آبشار ارتکند

این ابشار در کلات نادری و خارج از شهر مشهد واقع شده است در این منطقه دو ابشار وجود دارد که یکی از انها به دلیل داشتن مسیر سخت فقط سنگ نوردان می توانند بروند و برای رسیدن به ابشارباید از غار و رودخانه عبور کنید و توجه داشته باشید که لباس اضافه حتما همراه خود داشته باشید برای رفتن به ابشار ارتکند باید مسیر روستای ارتکند در کلات نادری را در پیش بگیرید و اول وارد جاده مشهد کلات بشوید و بعد از ان ۱۰۷ کیلومتر خروجی سرورود خارج بشوید و ۵ کیلومتر جلوتر به روستای ارتکند می رسیم و خود این روستا محل پرورش ماهی است.

روستای نغندر طرقبه

نغندر یک روستای کوهستانی در مشهد است که برای رفتن به ان باید از روستای کنگ از مسیر طرقبه بروید ، نغندر به معنی ابریشم است و دلیل نام گذاری این روستا این است که درخت های توت زیادی دارد و نوغان داری و پرورش کرم ابریشم و تولید ابریشم از مهم ترین فعالیت های این روستا است.

کلات نادری

کلات نادری نام خودش را از نادر شاه گرفته است این مکان در ۱۴۵ کیلومتری مشهد قرار دارد وتیمورلنگ ۱۴ بار به این شهرستان کوهستانی حمله کرده است و هر دفعه با شکست مواجه شده است همچنین به این شهر نام گنج های ایرانی را هم داده اند زیرا در زمان های گذشته در انجا جواهرات باارزش و غنایم جنگی را نگهداری می کردند این مکان بسیار خوش اب و هوا بوده است به طوریکه گردشگران و مسافران زیادی برای گذرندان اخرهفته خود به این مکان تفریحی می روند این شهر مکان های دیدنی زیادی چون کاخ خورشید، آبشار ارتکند، آبشار قره سو و مسجد کبود گنبد دارد.

ابشار بردو

این ابشار در کیلومتری غرب روستای شوراب علیا قرار دارد و از توابع تربت جام است ابشار بردو ۳۰ متر ارتفاع دارد و از روی شیب صخره به پایین می ریزد.

بازدید از مکان های دیدنی اطراف مشهد با خرید بلیط چارتری

شمخال

شمخال در زبان کردی کرمانجی نام یک تفنگ قدیمی و دست سازاست و همچنین یک ضرب المثل درباره همین نام دارند که می گویند (مگر تیر شمخال بهت خورده است ) این ضرب المثل را بیشتر برای کسانی می گویند که برای هر چیز کوچکی ناله می کنند این دره در فاصله ۲۵ کیلومتری جنوب مرز ترکمنستان و شهر مرزی باجگیران در استان خراسان رضوی واقع شده است و بزرگ ترین شهر ان قوچان است که ۸۰ کیلومتر فاصله دارد و طول این دره ۱۸ کیلومتر است و هر کدام از کوه های ان ۲۰۰ متر ارتفاع دارد و این رودخانه ها باعث می شوند تا اب شالیزار تامین بشود.

آبشار گرینه

از جاذبه های شهر نیشابور می توانیم به ابشار گرینه اشاره کنیم که در ۱۰۷ کیلومتری مشهد قرار دارد این ابشار در روستایی به همین نام واقع شده است که فضایی سرسبز دارد معمولا کسانیکه بلیط هواپیما اهوازمشهد گرفته اند به این ابشار می روند  برای رفتن به این ابشار باید به سمت شمال حرکت و پس از طی مسافتی در حدود ۱.۵ کیلومتر در دره رودخانه، به محل انشعاب رودخانه که به دو بخش شمالی و شرقی تقسیم می‌شود می رسید که ادامه همین مسیر در دره شمالی مسافران را به آبشار گرینه می‌رساند.

بازدید از مکان های دیدنی اطراف مشهد با خرید بلیط چارتری

آبشار قره سو

این ابشار در ۵ کیلومتری کلات نادری فضای کوهستانی واقع شده که می توانید ابشار های کوچک و بزرگی را ببینید در این ابشار گردشگران زیادی می ایند و کمپ می زنند می شود گفت از زیبا ترین ابشار های اطراف مشهد است.

آبشار دره ال

این ابشار در ۴۵ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد و درختان انجیر وحشی هم دارد و در دل این ابشار ۵ ابشار دیگر هم وجود دارد.

آرامگاه فردوسی

ارامگاه فردوسی هم جز دیگر مکان های دیدنی مشهد است که طرفداران زیادی را دارد کسی نیست فردوسی بزرگ را نشناسد که بهترین و معروف ترین اثر ان شاهنامه است اس چارتر این امکان را به شما می دهد تا کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط ارزان چارتری خود را رزرو نمایید ،  ارامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در نزدیکی مشهد و شهر توس قرار دارد.

بازدید از مکان های دیدنی اطراف مشهد با خرید بلیط چارتری

آرامگاه عطار و خیام نیشابوری

عطار و خیام نیشابوری دو شاعر بسیار گران قدر ایرانی بودند که همه ما می دانیم چه اشعار زیبایی را سروده اند همچنین عطار نیشابوری علاوه بر شعر گفتنش در عرفان نیز یک استاد بزرگ بود و از نکات بسیار خوب این است که ارامگاه این دو شاعر در فاصله بسیار کمی  از یک دیگر و داخل شهر نیشابور قرار دارد این دو ارامگاه معمولا از مکان های بسیار مهم اطراف شهر مشهد هستند که افراد زیادی از ان بازدید می کنند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید