به گفته رییس بخش کمک‌رسان سازمان ملل، اوضاع بشری در میانمار رو به وخامت است و بیش از سه میلیون نفر نیز به علت درگیری‌های مکرر و افول اقتصادی به کمک نیاز دارند.

هشدار سازمان ملل درباره وخاومت اوضاع بشری در میانمار

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه در جلسه‌ای غیرعلنی به بررسی اوضاع میانمار پرداخت. این نشست با نخستین سالگرد انتخاب مجدد حزب آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار که در پی کودتای اول فوریه سال جاری میلادی سرنگون شد، تلاقی زمانی داشت.

استفن دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: انتخاباتی که در آن حزب سوچی پیروز شد، انتخابات آزاد و عادلانه بوده و ناظران بین‌المللی و داخلی بر آن صحه گذاشتند. سازمان ملل بار دیگر به درخواست‌هایش از ارتش میانمار برای احترام به خواسته مردم و باز گرداندن یک روند دموکراتیک در میانمار تاکید دارد.

انگلیس خواستار برگزاری این نشست شورای امنیت درباره میانمار شد و معاون سفیر این کشور در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: ما به شدت درباره اقدامات نظامی در شمال غرب میانمار نگران هستیم و همچنین شاهد فعالیت‌هایی هستیم که بیانگر چهار سال قبل و پیش از اقدامات مستبدانه صورت گرفته علیه روهینجاها در استان راخین رخ داده بود.

میانمار در دیوان عدالت بین‌المللی بابت سرکوب نظامی ۲۰۱۷ علیه روهینجاها با اتهام نسل‌کشی روبروست که در نتیجه آن بیش از ۷۳۰ هزار تن مجبور شدند به بنگلادش فرار کنند. میانمار نسل کشی را انکار کرده و می‌گوید، نیروهای مسلح آن به صورت مشروع شبه‌نظامیانی را که به ایستگاه‌های پلیس حمله کردند هدف قرار داده بود.

مارتین گریفیث، رئیس بخش کمک رسان سازمان ملل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد اوضاع در شمال غرب میانمار به شدت نگران کننده است چراکه درگیری‌ها میان ارتش میانمار و نیروهای دفاع "چینلند" در استان "چین" و همچنین میان نیروهای ارتش میانمار و نیروهای دفاع خلق در دو منطقه دیگر در شمال غرب این کشور شدت دارد.

وی افزود، بیش از ۳۷ هزار تن شامل زنان و کودکان بار دیگر آواره شدند و بیش از ۱۶۰ منزل مسکونی شامل کلیساها و دفاتر مربوط به یک سازمان بشردوستانه تخریب شده است.

این مقام مسئول سازمان ملل همچنین ادامه داد، حملات علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های مدنی از جمله امدادگران کمک‌های بشردوستانه و تاسیسات مرتبط با آنها افزایش یافته است و باید هرچه سریعتر متوقف شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید