رزمایش مشترک عربستان و امارات که سه هفته طول خواهد کشید، با عنوان «سرنوشت یک» برگزار خواهد شد.

رزمایش مشترک عربستان و امارات برگزار می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن امروز (سه شنبه) اعلام کرد که نیروهای نظامی عربستان و امارات رزمایش مشترک سه هفته ای برگزار می کنند.

نیروهای نظامی ارتش عربستان به منظور برگزاری رزمایش مشترک از دیشب وارد خاک امارات شده اند.

الشرق الاوسط اضافه کرد که رزمایش مشترک عربستان و امارات که سه هفته طول خواهد کشید، با عنوان «سرنوشت یک» برگزار خواهد شد.

خبرگزاری رسمی امارات «وام» نیز در خبری هدف از برگزاری این رزمایش مشترک را تقویت همکاری و هماهنگی نظامی و دفاعی بین عربستان و امارات عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، یگان‌های از نیروی زمینی عربستان برای شرکت در رزمایش سه هفته‌ای «سرنوشت یک» وارد خاک امارات شده اند. در این رزمایش نظامیان نیروی زمینی امارات حضور خواهند داشت.

الشرق الاوسط نیز نوشت که این رزمایش با هدف تقویت پیوندهای همکاری نظامی و دفاعی مشترک و تبادل دانش و تخصص نظامی بین دو کشور از طریق مراحل مختلف آموزشی برگزار می‌شود.
این روزنامه افزود که بر این اساس، رزمایش سرنوشت یک در چارچوب طرح‌ها و برنامه‌های مشترک نیروی زمینی امارات و همتای سعودی آن انجام می‌شود.

کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس در هفته های اخیر رزمایشهای مشترک و مختلفی با همکاری یکدیگر و در برخی مواقع با نظامیان آمریکایی برگزار کرده اند.

این کشورها هدف از این رزمایشها را گسترش همکاری و هماهنگی نظامی عنوان کرده اند. در این رزمایشها انواع سلاحها و تجهیزات وارداتی از سوی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس مورد استفاده قرار گرفته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید