بازاریابی به سرعت در حال تکامل است. اگر بخواهید ایده‌های تازه‌ای به بازار ارائه دهید، نمی‌توانید با قدیمی‌ترین کتاب‌های بازاریابی این کار را انجام دهید.

 تبلیغات پربازده در تلگرام | بهترین روش تبلیغ متناسب با بودجه شما

بازاریابی یک رشته گسترده است و یادگیری اصول آن امری ضروری است. اگر می‌خواهید یک متخصص بازاریابی شوید، باید طیف وسیعی از موضوعات را بدانید همچنین شما باید به روز باشید و پلتفرم‌های جدید برای بازاریابی را دنبال کنید، در این صورت است که می‌توانید موفق شوید.

به دلیل همه‌گیری محبوبیت تلگرام، بسیاری از کاربران و کسب‌وکارها به دلیل آسان بودن به این پلتفرم هجوم ‌آوردند. ازآنجایی‌که شرکت‌ها و کارفرمایان اکنون در حال تغییر استراتژی هستند تا با تغییرات رفتار مصرف‌کننده هماهنگی داشته باشند، تعجبی ندارد که تلگرام امروزه به پیشتاز این عرصه تبدیل شود، چراکه تلگرام با بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال در هر ماه و ارسال ۷۰ میلیارد پیام در روز، از نظر تعامل و فرصت‌ها، عرصه‌ای در حال رشد است.

موفقیت در بازاریابی فقط استفاده از یک اپلیکیشن نیست. بلکه دنبال کردن اتفاقات به روز و پیش‌بینی تغییرات است. اگر می‌خواهید این روزها در اوج باشید و مانند یک حرفه‌ای تبلیغ کنید، باید به دنبال کانال تبلیغات آنلاین مناسب باشید بنابراین حتماً در تلگرام فعالیت خود را به‌صورت آنلاین تبلیغ کنید.

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه از تلگرام برای تقویت کسب‌وکار خود استفاده کنید. حتی اگر در حال حاضر در سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس‌بوک هستید، تلگرام به شما کمک می‌کند تا پایگاه مشتریان خود را افزایش دهید. همچنین به شما یاد خواهیم داد چگونه در تلگرام تبلیغات پربازده انجام دهید.

اگر هنوز در بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مشکل دارید و این موضوع برای شما چالش برانگیز شده است، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خواندن این مطلب به سایت فرادرس مراجعه کنید و نحوه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را یاد بگیرید و بعد از آن اگر تلگرام را به عنوان پلتفرم تبلیغاتی خود در نظر گرفته‌اید برای گرفتن بازده بیشتر از تبلیغات خود تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

•  آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی— کلیک کنید

مزایای بازاریابی و تبلیغات در تلگرام

بازاریابی تلگرام نوع جدیدی از بازاریابی است که به معنای تبلیغ یک تجارت با استفاده از پیام‌رسان است. با بازاریابی در تلگرام، به سادگی دسترسی مشتری‌ها و فروش خود را بهبود ببخشید و به مشتریان در ارائه هرچه بهتر توضیحات در مورد محصولتان کمک کنید.

مزایا دیگر تلگرام را در ادامه خواهید دید که چرا باید تلگرام را برای اهداف بازاریابی انتخاب کنید.

  • راحتی در استفاده

پیام‌رسانی در تلگرام بسیار ساده است زیرا نیازی به ارسال ایمیل و انتشار در روزنامه و غیره ندارید. می‌توانید مستقیماً پیام ارسال کنید. این امر کار را برای شما راحت‌تر می‌کند. همچنین به علت ساده بودن فرستادن عکس و ویدیو در تلگرام نسبت به واتس‌اپ یا اینستاگرام ارتباط با مشتری بسیار آسان‌تر است. همچنین شما به راحتی با استفاده از ربات‌ها و ایجاد کانال در تلگرام می‌توانید در فروش محصولات یا معرفی خدمات خود بیش از پیش موفق شوید.

  • شبکه ارتباطی خصوصی

تبلیغات تلگرام بر خلاف کانال‌های عمومی، فقط برای کسانی در دسترس است که در سرویس معتبر تلگرام ثبت‌نام کرده باشند. در مقایسه با فیس‌بوک و سایر پلتفرم‌های مشابه، کانال‌های خصوصی ممکن است فقط برای هدف قرار دادن مناطق، مشتری و مخاطب خاص مورد استفاده قرار گیرند. ویژگی‌های خاص کانال شامل مخفی کردن چت و ارسال پیام فوری است. اگر مخاطبان شما در کشوری غیر از کشوری هستند که در آن فعالیت می‌کنید، می‌توانید کانال‌های خود را به ترتیب مناطق جغرافیایی کنترل کنید.

  • امتیازات مدیر کانال در تلگرام

برخلاف بسیاری از رسانه‌های اجتماعی، ارتباط در تلگرام به کد دسترسی ادمین نیاز دارد. ارسال پیام در آنجا به سادگی فشار دادن یک دکمه با یک ربات است. مجوزهای ادمین به بازاریابان این امکان را می‌دهد که به سرعت کانال‌های متعدد مدیریت را بدون پروفایل جداگانه برای هرکدام بسازند و مدیریت کنند.

  • ایجاد یک برند

ارتباط بهتر با مخاطبان یک رویکرد عالی برای توسعه برند شما است. با استفاده از کانال‌های تلگرامی می‌توانید در سطح شخصی‌تری با فالوئرهای خود ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید به صحبت‌های مربوط به تخصص برند خود پاسخ دهید و در سطح شخصی‌تر با مخاطبان خود تعامل داشته باشید. شما همچنین به نظرات مصرف‌کنندگان پاسخ می‌دهید و تغییرات خدمات و محصول را به دنبال کنندگان خود ارائه می‌دهید.

  • سرعت بالا

به خاطر داشته باشید که تقریباً هر نوع خدمات یا کالایی را می‌توانید از طریق تلگرام بفروشید. چت بات یک ابزار عالی برای سرعت بخشیدن به آن است. چت بات آمار بازخورد تبلیغاتی (تعداد کاربرانی که ربات را راه‌اندازی کرده‌اند و به طور منظم از آن استفاده می‌کنند) را در اختیار شما قرار می‌دهد.

به یاد داشته باشید شما با بازاریابی به تنهایی می‌توانید تعداد محدودی عضو پیدا کنید اگر می‌خواهید در این پلتفرم به صورت حرفه‌ای بازاریابی کنید باید در دیگر کانال‌ها و گروه‌ها، کانال، سایت و محصولات خود را تبلیغ کنید.

اما چه طور می‌شود در تلگرام تبلیغات پربازده انجام داد در ادامه به خوبی این موضوع را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه تبلیغات پربازده در تلگرام

استفاده از تبلیغات تلگرام یک ترفند تبلیغاتی مؤثر است. در صورتی که از نحوه عملکرد سیستم تبلیغات در تلگرام اطلاع داشته باشید می‌توانید همه چیز را در تلگرام تبلیغ کنید. بسیاری دیگر از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف برای تبلیغات وجود دارد مانند اینستاگرام اما در دیگر پلتفرم‌ها شما به سختی می‌توانید مانند تلگرام به عنوان یک پلت فرم تبلیغاتی با مخاطب خود تعامل داشته باشید.

تبلیغات پربازده در تلگرام

 اگر به تازگی وارد این حوزه شدید در کانال تلگرام خود مطالب جالبی ارسال کنید و سپس کانال تلگرام خود را در دیگر کانال‌ها تبلیغ کنید تا به سرعت مخاطب خود را پیدا کنید. الگوریتم‌های ساده‌ای وجود دارد. اگر آن‌ها را یاد بگیرید، می‌توانید حتی کاربران بیشتری را برای کانال خود جذب کنید.

شما باید الگوریتم‌ها را بررسی کنید. یادگیری این الگوریتم‌ها به شما کمک می‌کند تا تعامل بهتری با مخاطب داشته باشید و پروژه بازاریابی خود را ارتقا دهید.

برای تبلیغات پربازده در تلگرام باید به موارد زیر توجه داشته باشید.

۱. محتوای باکیفیت

مهم‌ترین چیز قبل از تبلیغات ساخت محتوای درست برای تبلیغ خدمات شما است. بسیار مهم است که محتوای تبلیغ خود را با خدمات خود تطبیق دهید.

در اینجا چند توصیه در مورد تبلیغ آورده شده است:

۱. یک فراخوان واضح ایجاد کنید و لینک سایت یا کانال خود در تلگرام را در متن قرار دهید.

۲. سعی کنید متن تبلیغ خود را جذاب بنویسید و در عین حال قواعد نگارشی را رعایت کنید. به تیتر تبلیغ جذاب و نوع قرار گرفتن پاراگراف‌ها فکر کنید.

۳. سعی کنید اطلاعات مفیدی در متن تبلیغ قرار دهید که مخاطب‌ در نگاه اول به آن به عنوان یک تبلیغ مزاحم نگاه نکند و متن تبلیغ و یا تصویر یا ویدیوی تبلیغی شما را به طور کامل ببیند. اگر از مطالب آموزشی در تبلیغ خود استفاده کنید شانس دیدن شما به واسطه به اشتراک‌گذاری مطلب بیشتر می‌شود.

۴. حتماً از خدمات و محصولات خود در تبلیغ چند تصویر باکیفیت و وسوسه‌انگیز قرار دهید تا مخاطب را به کانال خود بکشانید.

۵. از ایموجی‌ها زیاد استفاده نکنید

۶. اضافه کردن چند پیشنهاد جذاب مانند یک کد تخفیف یا چیزهای رایگان می‌تواند مخاطب را جذب کند که به کانال شما بیاید و همچنین از محصولات شما خریداری کند.

۷. با استفاده از فهرست محصولات، متن را خواناتر کنید.

۸. از نرم‌افزار برای تصحیح و نهایی کردن متن استفاده کنید، زیرا اشتباهات، آزاردهنده هستند و اعتماد مخاطب را از بین می‌برند.

زمانی که محتوای تبلیغ خود را آماده کردید به سراغ انتخاب کانال‌هایی برای تبلیغ بروید. تبلیغات در تلگرام به طور معمول رایگان نیستند و شما باید در ازای پرداخت مبلغی، تبلیغات کانال خود را در کانال‌های دیگر انجام دهید. در اینجاست که باید توجه داشته باشید که به نسبت مبلغی که پرداخت می‌کنید بهترین بازدهی را از تبلیغ خود دریافت کنید.

۲. خرید تبلیغات

شما تبلیغات را می‌توانید بدون واسطه از صاحب کانال خریداری کنید یا باواسطه از پلتفرم‌های تبلیغاتی خریداری کنید.

تبلیغات پربازده در تلگرام

خرید تبلیغات مستقیم از صاحب کانال

قبل از هر چیز شما باید کانال مناسب را پیدا کنید، آمار آن را تجزیه و تحلیل کنید و سپس با مالک آن تماس بگیرید. نحوه دسترسی به حساب تلگرام مدیر بازگانی کانال یا صاحب کانال معمولاً در توضیحات کانال مشخص می‌شود.

اگر با ادمین کانال سر و کار دارید حتماً نام کاربری او را با مشخصات کانال مقایسه کنید و مطابقت دهید. اگر این کار را نکنید، ممکن است اشتباه پیام داده باشید و از شما اخاذی شود که متأسفانه این موضوع اغلب اتفاق می‌افتد. توجه داشته باشید که برای تماس با یک ادمین واقعی کانال، باید لینکی را در توضیحات کانال دنبال کنید و هرگز آن را به صورت آنلاین جستجو نکنید.

برای اینکه یک تبلیغ پربازده داشته باشید در ابتدا سعی کنید تعداد زیادی از کانال‌ها را از نظر مبلغ و کارایی با یکدیگر مقایسه کنید اگر از دوستانتان به آن کانال‌ها تبلیغی داده شده پیگیری کنید که آیا بازدهی خوبی داشته است یا خیر. حتماً کانال‌هایی را انتخاب کنید که تصور می‌کنید مخاطبان آن کانال به محصولات شما علاقه دارند. به طور مثال اگر در حوزه بیمه فعالیت دارید نباید به کانالی که در حوزه پوشاک فعالیت دارد تبلیغ خود را بدهید و شاید بهتر باشد به کانال‌های خبری یا تبلیغ بیمه شخص ثالث خود را به کانال‌های مربوط به خودرو بدهید.

مزایا: انتخاب گسترده‌ای از کانال‌ها، فرصتی برای بحث در مورد همه شرایط.

معایب: ادمین کانال‌ها معمولاً ۱۰۰ درصد مبلغ را همان ابتدا از شما دریافت می‌کنند بنابراین هیچ تضمینی برای قرار دادن تبلیغ شما وجود ندارد و خطر مواجهه با کلاهبرداران در این روش وجود. به شما باز هم هشدار می‌دهیم که به نام‌های کاربری توجه کنید و حرف کسانی را که ادعا می‌کنند «مدیر کانال» هستند و با شما تماس می‌گیرند و تبلیغ می‌کنند را باور نکنید.

خرید تبلیغات از طریق پلتفرم‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی

پلتفرم‌های تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی، واسطه‌هایی هستند که به صورت تخصصی، اطلاعات موجود کانال‌های مختلف (مثلاً امکان تماس مستقیم با مدیر کانال) و هزینه تبلیغات کانال‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهند و این سایت‌ها کانال‌ها را بر اساس تعداد مشترکین و موضوع فیلتر می‌کنند که شما به راحتی می‌توانید علاوه بر مقایسه کانال‎‌ها با یکدیگر انتخابی بهتر داشته باشید.

مزایا: مجموعه داده‌ها در مورد کانال به‌اندازه کافی مختصر و مفید هستند که آن‌ها را در دسترس، آموزنده، عملی و قابل‌درک برای مردم می‌سازد. نظرات دیگران در مورد این پلتفرم‌ها و تبلیغات در کانال‌ها در دسترس است و تبلیغات به صورت تضمینی انجام می‌شود.

معایب: کانال مورد نیاز شما ممکن است در این روش موجود نباشد و عیب دیگر این روش این است که واسطه‌ها معمولاً مبلغی را در ازای ارائه خدمات خود از شما دریافت ‌می‌کنند

•  آموزش مدیریت برند و تبلیغات— کلیک کنید

نحوه بررسی بازدهی و کارایی تبلیغات

بعد از اینکه در تلگرام تبلیغ کردید بسیار حائز اهمیت است که بازدهی تبلیغات خود را بررسی کنید تا بتوانید نقاط قوت و ضعف تبلیغ خود را شناسایی کنید و در دفعه دیگر بدون نقص عمل کنید.

در صورت تبلیغ کانال خود در کانال‌های دیگر

ارزش اصلی در این حالت، ارزش کسب فالوئر است؛ یعنی شما به ازای مبلغی که پرداخت کرده‌اید چه مقدار فالوئر دریافت کردید؛ یعنی اگر با پرداخت ۵۰ هزار تومان، ۲۵ فالوئر به کانال شما اضافه شده، هزینه هر عضو برای شما ۲ هزار تومان بوده است. متأسفانه در قیمت‌گذاری تبلیغات در کانال‌ها هیچ استاندارد قیمتی وجود ندارد و مدیر کانال‌ها بسته به تعداد اعضای کانال، محتوا و حیطه کاری برای تبلیغات خود قیمت‌گذاری می‌کنند. باید کانال‌های مختلف را تست کنید و به مرور زمان هزینه یک عضو را در کانال خود متوجه خواهید شد.

در صورتی که آدرس وب‌سایت یا اپلیکیشن خود را برای تبلیغ داده‌اید

از UTM مانند سرنخ استفاده کنید. UTM به شما نشان خواهد داد که از کانالی که در آن تبلیغ رفته‌اید چند کاربر به سایت شما آمده‌اند. بااین‌حال، انتقال کاربران از پلتفرم تلگرام به سایت شما راه‌حل خوبی به نظر نمی‌رسد چراکه اولاً، یک سایت برای دسترسی از طریق تلفن همراه معمولاً به صورت ضعیفی بهینه می‌شوند و اکثر سایت‌ها در طراحی به کسانی که از گوشی تلفن همراه وارد می‌شوند، توجهی ندارند؛ این در حالی است که اکثر کاربران تلگرام از گوشی استفاده می‌کنند.

ثانیاً، کاربرانی که در تلگرام فعالیت دارند، دوست ندارد در آن زمان از تلگرام خارج شوند و به محیط دیگری بروند و حتی اگر به سایت شما بیایند دوست دارند سریع‌تر به تلگرام بازگشته و ادامه مطالبی که می‌خواندند را ببینند و همان‌طور که ‌می‌دانید هدایت مجدد به سایت دیگر اغلب منجر به از دست دادن ۹۰٪ ترافیک می‌شود.

برای جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های بازاریابی یا حداقل جلوگیری از تبلیغات بیهوده قبل از ارسال باید محتوای خود را تست کنید. ۱ تا ۳ کانال را انتخاب کنید، آن را منتشر کنید و بازخوردها (مشترکین، خریدها، کلیک‌ها و دسترسی به ربات) را کنترل کنید.

در مرحله بعد، متن را ویرایش کنید و سعی کنید در کانال‌های مربوطه به حوزه خود تبلیغات را انجام دهید.

اگر بودجه کافی برای تبلیغات نداشتیم چکار کنیم؟

این مورد هم مانند مورد قبلی است و در این حالت نیز حتماً پست خود را آزمایش کنید، آن را بهبود بخشید و ۲ تا ۳ کانال برتر را خریداری کنید (آن‌ها را نیز از قبل آزمایش کنید). برخی از خدمات یا پلتفرم‌های تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی همانطور که پیش‌تر توضیح دادیم با ارائه کاتالوگی از چندین کانال از پیش تعیین‌شده و با دقت انتخاب‌شده، ربات معاملات، تجزیه و تحلیل کانال و ارائه گزارش تبلیغ، به شما کمک می‌کنند تا کانال‌ها را مقایسه کنید و بهترین را انتخاب کنید.

یا متخصص بازاریابی هستید یا صاحب کسب‌وکار، تلگرام دریچه جدیدی پیش‌ روی شماست و مطمئناً در این پلتفرم فرصت‌های زیادی برای توسعه تجارت آنلاین خواهید یافت. برای رقابت درست و تبلیغات در عصر تکنولوژی، باید در عرصه دیجیتال مارکتینگ قوی باشید و این موضوع جز با آموزش درست و تجربه به دست نخواهد آمد و بهترین راه مراجعه به سایت فرادرس است چراکه به صورت آنلاین به شما آموزش‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف توسط اساتید مجرب و متخصص خواهد داد که بعد از آن بتوانید در این عرصه پیشتاز باشید.

•  آموزش دیجیتال مارکتینگ — کلیک کنید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید