مقامات استانبول تائید کردند که پلیس ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ نفر را به دلیل اقدام اعتراضی علیه سیاست‌های آمریکا بازداشت کردند.

بازداشت معترضان به سیاست‌های آمریکا در ترکیه

به گزارش سلام نو، مهر به نقل خبرگزاری رویترز نوشت: پلیس ترکیه در اقدامی هماهنگ معترضان به سیاست‌های آمریکا در استانبول را بازداشت کرد.

مقامات استانبول تائید کردند که پلیس ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ نفر را به دلیل اقدام اعتراضی علیه سیاست‌های آمریکا در منطقه و گونی کشیدن نمادین بر سر یک عضو نیروی دریایی آمریکا بازداشت کردند.

در این ارتباط گفته شده گروهی از جوانان استانبول موسوم به «اتحادیه جوانان ترکیه» روز سه‌شنبه در منطقه سارای بورون استانبول اقدام به برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی و کشیدن گونی بر سر یک نظامی آمریکایی کردند و عکس‌های این ماجرا را در توئیتر منتشر کردند.

اقدام اعتراضی جوانان ترکیه همچنین با شعارهای ضدآمریکایی افراد علیه این شهروند آمریکا همراه بوده است.

احساسات ضد آمریکایی در ترکیه بسیار زیاد است و پیشتر در اردیهشت ماه امسال اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه با واکنش گسترده مردم ترکیه روبرو شد و مردم خشمگین با اجتماع در مقابل سفارت و کنسولگری آمریکا اظهارات بایدن را محکوم کردند.

تحرکات ضد آمریکایی در ترکیه پدیده‌ای جدید نیست و بالاگرفتن این خشم ریشه در سوءظن هایی دارد که دهه‌ها است در این متحد ناتو علیه آمریکا وجود دارد.

دو سال پیش نیز، برخی از مردم ترکیه در جریان تظاهرات علیه ایالات متحده آمریکا اسکناس‌های دلار را به آتش کشیده و موبایل‌های آیفون را شکستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید