مرکز پژوهش اسرای فلسطین چهارشنبه شب در گزارشی از بازداشت ۴۰۰ فلسطینی در ماه گذشته (اکتبر) به دست نظامیان صهیونیست و نیروهای امنیتی در فلسطین اشغالی خبر داد.

بازداشت ۴۰۰ فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست‌

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از تارنمای سما فلسطین نوشت: در گزارش مرکز پژوهش‌های اسرای فلسطین آمده است که بازداشت‌ها در فلسطین اشغالی در ماه اکتبر افزایش یافته و به ۴۰۰ مورد از جمله ۷۵ کودک و پنج زن رسید.

بر اساس این گزارش، بیشترین بازداشتی‌ها مربوط به قدس اشغالی است که در ماه گذشته ۱۴۰ مورد بازداشت فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی انجام شد و بعد از آن شهر الخلیل با ۵۵ بازداشت بیشترین آمار را دارد.

این گزارش می‌افزاید، از فلسطینیان سرشناسی که در ماه اکتبر دستگیر شدند، شیخ عکرم الصبری خطیب مسجد الاقصی و رییس هیأت عالی اسلامی فلسطین است که توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی بازداشت و بعد آزاد شد.

به گزارش منابع رسمی فلسطین، اکنون چهار هزار و ۶۵۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که ۱۸۰ نفر از آنان کودک هستند.

مرکز پژوهش‌های اسرای فلسطین همچنین اعلام کرد، مقام‌های رژیم صهیونیستی در ماه اکتبر ۹۰ مورد بازداشت اداری جدید را علیه فلسطینیان بازداشت شده صادر کرده است.  

بر اساس گزارش‌ها، حدود ۵۴۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر در بازداشت اداری هستند و از اتهامات و زمان آزادی خود اطلاعی ندارند.

پیش‌تر خضر حبیب از مقام‌های جنبش جهاد اسلامی فلسطین هشدار داده بود: ادامه تهدید زندگی اسرای اعتصاب کننده فلسطینی منجر به تشدید تنش در منطقه می‌شود و رژیم صهیونیستی را مجبور به پرداخت بهای گزافی برای آن خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید