بنا به اعلام سازمان بازرسی کشور ۱۴۵ هزار خودرو تا پایان آبان ماه توسط دو شرکت خودروسازی باید به دست مردم برسد.

تزریق ۱۴۵ هزار خودرو به شهرها تا پایان آبان ۱۴۰۰

حدود ۱۴۵ هزار خودرو به مردم تا پایان آبان ماه واگذار می شود. خودرو سازی ها موظف اند تا ۱۴۵ هزار خودرو دپو شده در پارکینگ های خود را به مردم واگذار کنند.

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جریان جلسه روز دوشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۰ در شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به بازدید معاونان و مدیران سازمان بازرسی از شرکت‌ های خودروساز طی هفته گذشته، گفت: با پیگیری‌ های صورت گرفته مقرر شد عمده ۱۴۵ هزار خودرویی که هم ‌اکنون در پارکینگ‌ های ۲ شرکت خودروساز کشور وجود دارد، تا پایان آبان ماه به صفر برسد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: حسب دستور رئیس قوه قضاییه، هیئتی از سوی سازمان بازرسی کل کشور در شورای رقابت مقرر شد تا علاوه بر نظارت بر چگونگی اجرای ماموریت ‌های این شورا، نظارت ‌های لازم را در حوزه افزایش کیفیت، قیمت‌ گذاری و نحوه فروش خودروها انجام دهد.

این اتفاق به معنای تزریق تعداد زیادی خودرو به خیابان ها و محیط شهری است که نتیجه آن می تواند ترافیک، آلودگی هوا و معضلات زیست محیطی دیگر باشد.

تزریق ۱۴۵ هزار خودرو به شهرها آلودگی هوا را افزایش می دهد

مهندس علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با تزریق ۱۴۵ هزار خودرو در یک ماه به مردم به خبرنگار رکنا اظهار داشت: اگر همه ۱۴۵ هزار خودرو در شهر تهران تزریق شود، قطعاً آلودگی هوا و محیط زیست افزایش خواهد یافت. با این حال باید جدول توزیع آن در سراسر کشور مشاهده شود تا اظهار نظر بهتری در این رابطه داشت.

وی در مورد خودروهای دپو شده در پارکینگ های خودروسازی مذکور گفت: اگر ۱۴۵ هزار خودرو جزو مطالبات مردم بوده و در آن ثبت نام کرده باشند، خودروسازان مکلف به واگذاری آن ها به مردم هستند و باید حقوق مردم را به آن ها پرداخت کنند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به تاثیر ویژگی خودروهایی که قرار است تا پایان آبان ماه به مردم تحویل داده شود، اشاره کرد و گفت: نوع سوخت و استانداردی که ۱۴۵ هزار خودرو می سوزانند در تاثیر آن ها بر آلودگی هوا مهم هستند. معلوم نیست این خودرو ها یورو ۴ هستند یا کیفیت کاربراتور و انژکتور آن ها چگونه است، بنابراین نمی توان اظهار نظر صریحی انجام داد و باید منتظر ارسال نامه به شورای شهر و جدول توزیع آن به مردم و سهم تهرانی ها از این تعداد خودرو به چه شکل است،

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید