فکر می‌کنید در زمان‌های قدیم که خبری از رنگ‌ موهای شیمیایی به شکل امروزی نبود، خانم‌ها چطور موهای خود را رنگ می‌کردند؟

روش هایی برای درست کردن رنگ های طبیعی برای مو

 اگر از مادر بزرگ‌ها این سوال را بپرسید بدون شک می‌گویند خودشان در خانه با مواد طبیعی موهایشان را رنگ می‌کردند. خوبی استفاده از رنگ‌های طبیعی این بود که برخلاف رنگ موهای شیمیایی که باعث آسیب به مو می‌شوند، علاوه بر زیباتر کردن موها، برای تقویت مو هم بسیار مفید بوده‌اند. اگر شما هم دوست دارید از رنگ موهای طبیعی و گیاهی برای رنگ کردن موهایتان استفاده کنید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا روش‌هایی برای درست کردن رنگ‌های طبیعی برای مو را به شما آموزش دهیم.

روش‌های تهیه رنگ موی طبیعی در خانه

اگر موهایتان در اثر استفاده زیاد رنگ مو آسیب دیده اما باز هم دوست دارید موهایتان را رنگ کنید، اصلا نگران نباشید چون ما در اینجا می‌خواهیم به شما کمک کنیم به وسیله مواد گیاهی برای خودتان رنگ مو درست کنید و از آن برای استفاده روی موهایتان لذت ببرید. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید به کمک مواد طبیعی مانند حنا، قهوه، سدر، بابونه، چغندر، روناس و... می‌توان موها را رنگ کرد! در ادامه روش‌هایی برای درست کردن رنگ های طبیعی برای مو را به شما آموزش خواهیم داد:

رنگ موی گیاهی با پوست گردو

اگر می‌خواهید به کمک یک رنگ موی گیاهی موهایتان قهوه‌ای روشن شود باید طبق دستور زیر عمل نمایید:

مواد لازم:

· پوست گردوی سبز تازه کوبیده شده

· چهار لیوان آب

ابتدا باید آب را روی پوست گردوی تازه بریزید و روی حرارت بگذارید. صبر کنید تا با هم بجوشند و مقدار آب نصف شود. سپس ترکیب بدست آمده را به موهای خود بمالید و بعد از نیم ساعت موها را آبکشی کنید.

رنگ موی گیاهی با ادویه جات

یکی از موثرترین رنگ موهای طبیعی استفاده از ادویه جات است. به کمک این رنگ، موهای شما به رنگ قهوه‌ای و قهوه‌ای تیره درمی‌آید. برای تهیه این رنگ مو باید طبق دستور زیر عمل کنید:

مواد لازم:

· یک فنجان آب

· نیم قاشق چای خوری بوته میخک

· یک قاشق سرپر پودر دارچین

· یک قاشق سر پر پودر فلفل فرنگی شیرین

برای تهیه رنگ موی گیاهی با ادویه جات کافیست مواد گفته شده را به خوبی با هم مخلوط کنید. سپس ترکیب به دست آمده را موهای خود پخش کرده و منتظر بمانید تا موهایتان به رنگ قهوه‌ای دربیاید.

رنگ موی طبیعی با ریواس برای رنگ کردن موهای بلوند

اگر موهای بلوندی دارید می‌توانید به کمک رنگ موی خانگی با ریواس، رنگ طلایی شادابی به موهای بلوند خود ببخشید. برای تهیه این رنگ مو کافیست طبق دستور زیر پیش بروید:

مواد لازم:

· دو فنجان آب

· سه قاشق سر پر ریشه ریواس کوبیده شده

ریواس و آب را باهم مخلوط کرده و اجازه دهید با هم روی شعله گاز بجوشند. هنگامی که این مخلوط جوشید، شعله را کم کنید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت کم نگهدارید. سپس شعله را خاموش کنید و اجازه دهید به مدت یک شب تمام بماند تا خوب رنگ بیندازد. روز بعد رنگ موی شما آماده است و می‌توانید آن را روی موهایتان استفاده کنید.

ساخت رنگ موی گیاهی با حنا

حنا به طور گسترده‌ای به عنوان رنگ مو استفاده می‌شود. حنای گیاهی اصل، موهای شما را رنگ قرمز متمایل به قهوه‌ای خواهد کرد. برای تهیه رنگ مو با حنا باید طبق دستورالعمل زیر پیش بروید:

مواد لازم:

· پودر حنا

· آب

آب و حنا را با هم مخلوط کنید تا به حالت خمیری دربیاید. این خمیر را به کل موهای خود بزنید و سرتان را با کلاه حمام بپوشانید. بعد از گذشت دو ساعت می‌توانید موهایتان را با آب بشویید.

روش هایی برای درست کردن رنگ های طبیعی برای مو

رنگ موی گیاهی با قهوه و حنا

برای اینکه موهایتان قهوه ای شود می‌توانید رنگ موی طبیعی زیر را امتحان کنید:

· آب دو عدد لیموترش

· یک قاشق غذاخوری حنا

· یک قاشق غذاخوری پودر قهوه

· یک لیوان آب جوش

· یک عدد زرده تخم مرغ

آب لیمو، حنا، قهوه و آب جوش را با هم مخلوط کنید و به مدت پنج دقیقه بجوشانید تا حالت خمیری نرم پیدا کند. بعد از نیم ساعت یک عدد زرده تخم مرغ را به مواد اضافه کنید و ترکیب بدست آمده را روی موهای خود بمالید. حدود یک ساعت و نیم صبر کنید و بعد موهایتان را بشویید.

رنگ مو با استفاده از چای سیاه

یکی از ساده ترین و آسان ترین روش‌ها برای تهیه رنگ موی خانگی استفاده از چای سیاه است. البته این را باید بدانید که بلافاصله بعد از استفاده از این رنگ مو، موهایتان رنگ نخواهد گرفت بلکه برای دیدن نتیجه کار باید چند بار این رنگ را روی موهایتان استفاده کنید. برای تهیه این رنگ موی طبیعی کافیست طبق روش زیر عمل کنید:

مواد لازم:

· مقداری چای سیاه خشک

· مقداری آب جوش

مقداری آب جوش روی چای سیاه خشک بریزید و با گذاشتن آن روی شعله ملایم، اجازه بدهید تا کاملا دم بکشد. وقتی چای سیاه به خوبی دم کشید و غلیظ شد، آن را از روی شعله بردارید و صبر کنید تا دمای آن کاهش پیدا کند. وقتی چای کاملا سرد شد آن را روی موهایتان بریزید و ماساژ دهید. حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید تا چای روی موها بماند. این ترکیب، رنگ موی طبیعی شما را تیره‌تر خواهد کرد. مثلا رنگ موی خرمایی شما را به قهوه‌ای تیره نزدیک می‌کند. برای گرفتن نتیجه بهتر لازم است این رنگ را دوبار در هفته روی موهایتان تکرار کنید تا به رنگ مطلوب خود برسید.

رنگ موی گیاهی با شاتوت و سرکه

این رنگ موی خانگی به موهای بور کمی تن آبی کم رنگ اضافه می‌کند. از این رنگ مو می‌توانید برای هایلایت کردن آبی موهای قهوه‌ای استفاده کنید.

مواد لازم:

· نصف فنجان سرکه

· یک فنجان شاتوت

· یک فنجان آب

مواد گفته شده را به مدت ۵ دقیقه با یکدیگر بجوشانید. سپس صبر کنید تا ترکیب سرد و غلیظ شود. حالا می‌توانید موهای خود را با این ترکیب بشویید تا به رنگ آبی دلخواه برسید.

روش هایی برای درست کردن رنگ های طبیعی برای مو

نکته مهم برای استفاده از رنگ موهای طبیعی

تست اولیه را فراموش نکنید! حواستان باشد قبل از رنگ کردن موهایتان با مواد طبیعی مقداری از این مواد را روی پوست بازویتان بگذارید. اگر پوستتان قرمز شد یا جوش‌های ریزی مشاهده کردید بهتر است از این مواد استفاده نکنید. شما می‌توانید از رنگ موهای استاندارد موجود در فروشگاه‌ها استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی آرایشی مو تن رو یکی از فروشگاه‌های معتبر است که در اینجا می‌توانید انواع رنگ موها را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت تهیه کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید