دو فیلم ایرانی «کارگردان غایب» و «سیارک» در جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان کره جنوبی حضور خواهند داشت.

دو فیلم ایرانی در راه جشنواره فیلم بوسان

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از یونهاپ نوشت: تارنمای واریتی روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: علاوه بر ایران، فیلم هایی از هند و کره جنوبی بر جشنواره بین‌المللی بوسان کره جنوبی غالب هستند.

جشنواره بین المللی بوسان امسال به عنوان یک رویداد حضوری از ۶ تا ۱۵ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۴ تا ۲۴ مهر ۱۴۰۰) برگزار می شود اما با محدودیت های مداوم اعمال شده در کره جنوبی به دلیل شیوع کرونا،  ممکن است این جشنواره بین المللی در سطح پایین تری برگزار شود.

فیلم "کارگردان غایب" به کارگردانی اروند دشتاری، یک کارگردان تئاتر را به تصویر می کشد که سعی می کند از طریق تماس های ویدئویی یک نمایش را تمرین کند. فیلم یک اثر منحصر بفرد است که به سبک تک نفره و بدون برش فیلمبرداری شده است.

«سیارک» ساخته مهدی حسین وند عالی پور هم یک فیلم درام است که پسری را به تصویر می کشد که علی رغم فقر؛ زندگی مادر، خواهر و برادرش را تامین کرده است. این فیلم قبلا در جشنواره بین المللی فیلم فجر در اوایل سال جاری برنده جایزه شده بود.

جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان (BIFF) یکی از جشنواره‌های مهم فیلم آسیا است و میان سینماگران نوگرا لقب اسکار آسیایی را نیز به خود اختصاص داده‌ است. این جشنواره تخصصی هرساله در ماه اکتبر در بوسان (یا پوسان)  کره جنوبی برگزار می‌شود و دارای جوایز خوبی به لحاظ مادی است.

این جشنواره یکی از ۲۲ جشنواره مورد تایید انجمن تهیه‌کنندگان جهانی فیلم (FIAPF، فیاپف) به‌شمار می‌رود. جشنواره فیلم پوسان به‌عنوان نخستین جشنواره بین‌المللی شبه‌جزیره کره، از سپتامبر ۱۹۹۶ آغاز بکار کرد.

در سال ۲۰۱۴ میلادی اصغر فرهادی، به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره فیلم بوسان انتخاب شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید