دولت ژاپن دستور تمدید وضعیت اضطراری در توکیو و سه استان مجاور آن شامل استان‌های چیبا، سایتاما و کاناگاوا را به منظور مهار ویروس کرونا برای دو هفته دیگر صادر کرد.

وضعیت اضطراری محدودیت‌های کرونایی در توکیو تمدید شد

به گزارش روز شنبه ایرنا از تلویزیون ژاپن، «سوگا یوشیهده» نخست وزیر ژاپن غروب جمعه در یک کنفرانس خبری گفت: «تصمیم گرفته ایم وضعیت اضطراری را تا ۲۱ ماه مارس /یکم فروردین ۱۴۰۰ / تمدید کنیم. این بازه زمانی برای مهار گسترش ابتلا به این ویروس و همچنین برای برآورد دقیق تر شرایط ضروری است».

گزارش ها حاکی است این وضعیت اضطراری از روز ۷ ژانویه سال ۲۰۲۱ /۱۸ دی ۱۳۹۹ / اعمال شده و قرار بود فردا یکشنبه پایان یابد.

سوگا گفت: ضوابط موارد روزانه ابتلا و ظرفیت بیمارستان ها در این منطقه بهتر شده اما هنوز کافی نیست.

روز جمعه بیش از ۳۰۰ مورد ابتلا در توکیو تائید شد. موارد روزانه ابتلا به این ویروس در حال کاهش است اما این کاهش به کندی صورت می‌گیرد.

برای اولین بار از اواسط ماه ژانویه، شمار مبتلایان در این هفته تا پایان روز جمعه در مقایسه با هفته گذشته بیشتر شد.

سوگا بار دیگر خواهان همکاری مردم شد و گفت «شرایط کنونی از قبیل کوتاه تر کردن ساعات کاری رستوران ها، ممنوعیت داوطلبانه بیرون رفتن های غیر ضروری و دورکاری بیشتر را حفظ خواهیم کرد. موثر بودن این اقدامات ثابت شده است. همراه با دولت های محلی قویا به تشویق این اقدامات ادامه خواهیم داد».

همزمان با این تحولات اعلام شد یک شریک ژاپنی از شرکت مدرنا برای استفاده از واکسن کرونای تولید این شرکت در ژاپن درخواست مجوز کرده است.

دولت ژاپن برای دریافت ۵۰ میلیون دوز با مدرنا قرار داد بسته است. این مقدار واکسن که برای ۲۵ میلیون نفر کافی است قرار است تا ماه سپتامبر/شهریور/  تامین شود.

شرکت داروسازی «تاکه دا» که واکسن های مدرنا را در ژاپن توزیع خواهد کرد، این درخواست را روز جمعه به وزارت بهداشت ارائه کرد.

پس از شرکت داروسازی آمریکایی فایزر و داروسازی انگلیسی آسترازنکا، این سومین درخواست مجوز استفاده از واکسن کرونا است.

گزارش ها همچنین حاکی است یک شرکت داروسازی ژاپنی قصد دارد برای تولید عناصر واکسن کووید-۱۹ کارخانه جدیدی در شهر کوبه واقع در غرب کشور احداث کند.

شرکت داروسازی JCR قبلا قراردادی برای ساخت محلول این واکسن ساخت شرکت دارو سازی بریتانیایی آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد امضا کرده است.

این شرکت دارو سازی می گوید برای احداث این کارخانه در زمینی که این شهر در اختیار آن گذاشته است، حدود ۱۰۷ میلیون دلار هزینه خواهد کرد.

احداث این کارخانه از ماه ژوئیه آغاز خواهد شد و انتظار می رود تا اکتبر سال آینده تکمیل شود. تولیدات این کارخانه از سال بعد از آن شروع خواهد شد.

گزارش ها نشان می دهد تا امروز شنبه ۴۳۸ هزار و ۵۷۴ تن در ژاپن به ویروس کرونا مبتلا شده اند، این ویروس همچنین باعث مرگ هشت هزار و ۲۱۱ تن دیگر شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید