اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان را حداکثر تا آخر هفته آینده به مجلس می‌فرستیم.

ارسال لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس تا آخر هفته آینده
به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز با بیان اینکه حجم اعتباری که خیرین مدرسه‌ساز برای آموزش و پرورش آورده‌اند، قابل توجه است، اظهار کرد: همچنان یکی از متداول‌ترین و مقبول‌ترین امور خیرخواهانه و نیکوکارانه مدرسه‌سازی است که هم کمک بزرگی به آموزش و پرورش می‌کند تا مدرسه به عنوان کانون تربیت و توسعه کشور گسترش یابد و از طرفی سرمایه‌گذاری عظیمی برای آینده جامعه و توسعه انسانی کشور است.

او ادامه داد: عدالت یکی از آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی است و همه ما جزو افتخارات زندگی‌مان است که قدمی در راه استقرار عدالت برداریم، در این میان عدالت آموزشی جزو مهم‌ترین جنبه‌هاست.

جهانگیری با بیان اینکه وقتی صحنه‌هایی از مناطق محروم می‌بینیم نگران‌کننده است، اظهار کرد: هیچ کدام به اندازه‌ای که فرزندان ما در آن مناطق امکانات آموزشی ندارند، دردآورتر نیست.

او ادامه داد: آن کسانی که می‌توانند به صحنه بیایند تا محرومیت را از چهره مناطق محروم بزداییم، فرزندان عزیز همان مناطق هستند. البته درست است که دولت باید کمک کند، اما باید کاری کنیم تا فرزندان مناطق محروم بتوانند تحصیل و رشد کنند تا بتوانند برای جامعه و منطقه خودشان مفید باشند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تحریم‌های کشور و شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: کرونا همه جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و این در حالی است که کسی فکر نمی‌کرد چنین شرایطی رقم بخورد.

او افزود: حضور دانش آموز در مدرسه ده‌ها امتیاز دارد؛ از جمله اینکه رفتارهای اجتماعی در مدرسه شکل می‌گیرد، اما با آمدن کرونا، ستاد ملی کرونا مدارس را بست.

به گفته جهانگیری راه‌اندازی شبکه شاد توسط آموزش و پرورش و با همکاری صداو سیما کمک بزرگی به تعطیل نشدن مدارس کرد و آنچه الآن بسیار مهم است، پوشش تحصیلی و دسترسی به ابزار لازم برای آموزش مجازی است که خیلی از فرزندان ما به آن دسترسی ندارند.

او ادامه داد: طرح آجر به آجر طرح خوبی است تا هر کس در حد توان خود در آن نقش داشته باشد اما در مقطع فعلی مهم‌ترین کاری که خیرین و آحاد مردم باید انجام دهند این است که تلاس کنیم فرزندان ملت از ابزارهای آموزش مجازی دور نمانند و از تحصیل محروم نشود.

جهانگیری تصریح کرد: مطمئن هستم آموزش و پرورش برای این موضوع حتماً فکر می‌کند تا راهکار بیاید برای آنکه دانش‌آموزان بی‌بضاعت تحت پوشش قرار گیرند.

او با گرامیداشت یادوخاطره مرحوم حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز، گفت: خداوند به این خیرین توفیق داده است تا دارایی و توانایی خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

او خطاب به معلمان گفت: قرار بود در دولت تا آخر بهمن رتبه‌بندی را تصویب کنیم و توافقات انجام شد؛ این موضوع در دستور کار دولت است و حداکثر تا آخر هفته آینده لایحه رتبه‌بندی را به عنوان یک مطالبه به حق معلمان به مجلس می‌فرستیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید