وحید جلال‌زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: دولت سوم اسفندماه به اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی پایان خواهد داد؛ مگر اینکه گزارش عملکرد دوماهه درباره تحریم‌ها مؤید گشایش در تحریم‌های نفتی و بانکی باشد.

در صورت اقدام مثبت غرب برای رفع تحریم‌ها، مجلس با تعلیق گام بعدی موافقت می‌کند

به گزارش سلام نو، وحید جلال زاده در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره‌ ‌به ‌نزدیک بودن اجرای گام دوم قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم و خروج ایران از پروتکل الحاقی گفت: قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم یکی از مصوبه‌های مهم مجلس یازدهم در راستای احقاق حقوق از دست رفتۀ ملت ایران در حوزه هسته‌ای بوده و دولت مکلف به اجرای این قانون است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: دولت مقدمات اجرای قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها را فراهم کرده و سازمان انرژی در حال انجام‌دادن آن است.

وی با اشاره به گام دوم پیش‌بینی شده در قانون اقدام راهبردی بیان کرد: دولت سوم اسفندماه به اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی پایان خواهد داد؛ مگر اینکه گزارش عملکرد دوماهه درباره تحریم‌ها مؤید گشایش در تحریم‌های نفتی و بانکی باشد.

جلال زاده تأکید کرد: در صورت اقدام مثبت سازنده طرف‌های غربی برای رفع تحریم‌ها، مجلس با تعلیق مرحلۀ بعدی موافقت خواهد کرد و پیگیر اجرای دقیق مصوبۀ خود خواهد بود.      

تلاش جو بایدن برای گذاشتن تخم مرغ هایش در سبد دولت بعدی

وی با اشاره به برخی از گمانه‌های غربی درباره زمان بازگشت آمریکا به برجام گفت: اظهارنظرهای زیادی دربارهٔ این موضوع وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تصمیم جو بایدن گذاشتن تخم‌مرغ‌هایش در سبد دولت بعدی است همان‌طور که متأسفانه در کشورمان افرادی منتظر روی کار آمدن دولت او بودند.    

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به عدم موضع‌گیری صریح جو بایدن درباره برجام گفت: او در بازدید از وزارت امور خارجه، این کشور سخنی از این موضوع مهم به زبان نیاورد که نشان‌دهنده بی‌توجّهی رئیس‌جمهوری جدید آمریکا به برجامی بوده که داخلی‌ها آن را جدی گرفته بودند.

جلال زاده با تأکید بر اثرگذاری توانمندهای داخلی برای حل مشکلات کشور تصریح کرد: اجرای دقیق قانون راهبردی برای رفع تحریم‌ها تضمین‌کننده احقاق حقوق ازدست‌رفته و خدشه‌دار شده ایران است.

وی  با تأکید بر این نکته که گام‌های بعدی بر اساس اقدامات طرف‌های مقابل در بحث رفع تحریم‌ها خواهد بود یادآور شد: در بند ۷ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم آمده اگر گزارش دوماهه دولت به مجلس بیانگر اتفاقات جدید در رفع تحریم‌های نفتی و بانکی باشد که در صورت تأیید مجلس فرصت بیشتری برای رفع تحریم‌ها داده خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید