استفان دوجاریک، سخنگوی گوترش نسبت به اثرات اقدام آمریکا درباره قراردادن نام انصارالله یمن در فهرست "تروریسم" بر شرایط یمن هشدار داد.

ابراز نگرانی سازمان ملل از درج نام انصارالله یمن در فهرست تروریسم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: سازمان ملل هنوز عمیقا نگران است که اقدام آمریکا در طبقه‌بندی جنبش انصارالله یمن به عنوان یک سازمان "تروریستی خارجی" یمن را به یک گرسنگی گسترده سوق دهد.

دوجاریک در ادامه گفت: با توجه به شرایط خطرناک فعلی (در یمن) در مورد مساله گرسنگی، باید برعکس این اقدام انجام شود.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل افزود: با وجود اینکه برنامه‌های امدادرسانی از فردا وارد فاز اجرایی خواهند شد، اما هنوز جزئیات مجوزهای داده شده به این طرح‌ها منتشر نشده‌اند و بر این اساس، سازمان ملل پیش‌بینی می‌کند تنش‌های بزرگی در روند بزرگترین امدادرسانی جهان رخ دهند.

او در ادامه تاکید کرد: حتی اگر آژانس‌های امدادرسانی مجوزها را دریافت کنند، این امر مشکل اصلی مربوط به واردات کالاهای تجاری را حل نخواهد کرد، باید تقریبا تمامی مواد غذایی، دارو، سوخت و هر چیز دیگری در یمن توسط بازرگان‌ها وارد شوند.

این مسؤول سازمان ملل تاکید کرد: باید از واردات تجاری به یمن حمایت شود و این روند از تمامی بنادر یمن ادامه یابد.

دوجاریک ادامه داد: سازمان ملل باید در نتایج احتمالی تعیین ماموریت نفتکش صافر (تعمیر و نگه‌داری نفت‌کش فرسوده در مقابل سواحل استان حدیده که در آن بیش از یک میلیون بشکه نفت خام ذخیره است) تجدید نظر کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید