یک عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: اصولاً قواعد FATF شامل اقلام بشردوستانه نمی‌شود و وارد این گونه مصادیق هم نمی‌شود.

 عضو مجمع تشخیص: FATF ربطی به واکسن کرونا ندارد

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: اصولاً قواعد FATF شامل اقلام بشردوستانه نمی‌شود، مداخله‌ای در خرید اینگونه اقلام ندارد و به طور کلی وارد این گونه مصادیق هم نمی‌شود. اما به طور کلی FATF وارد مصداق و مصادیق نمی شود بلکه ریسک کشورها ارزیابی می کند طبق قواعدی و به اعضا توصیه میکند که مراقبت هایی از معاملاتشان بکنند در این حد بیشتر نیست.

وی افزود: بنابراین اگر بعضی ها خیلی شتاب دارند برای این مساله FATF نباید استفاده ابزاری بکنند و امروز واکسن کرونا، فردا مرغ و تخم مرغ و پس فردا مسائل مختلف دیگر را به آن بچسبانند. باید کارشناسی شود و در جای خود، این مساله بررسی شود. مزاحمت هایی که بر روی نقل و انتقلات مالی بعضا انجام می شود مشمول تحریم های ثانویه غیرقانونی و برخلاف قطع نامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است که آمریکا خودش را به آن پایبند نمی داند.

وی گفت: آمریکایی ها دوگانه عمل می کنند یعنی می گویند ممانعتی از خرید اقلام بشردوستانه نداریم ولی عملا برای نهاد مالی که این نقل و انتقالات را انجام می دهد مزاحمت ایجاد می کنند. بنابراین مساله FATF و چهارچوب های آن ارتباطی به واکسن و مسایل روزمره ندارد و اصلا وارد مصادیق نمی شود

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید