محمدعلی پور مختار در نطق‌ها و مصاحبه‌های خود دنیاطلبان و مذاکره‌طلبان ترسو را سرزنش می‌کرد و معتقد بود "دشمن فضاسازی می کند که فساد در کشور سیستماتیک است."

محمدعلی پورمختار کیست؟ / از مخالفت با FATF تا انکار فساد سیستماتیک و حمله‌های پی در پی به دولت

سلام نو – سرویس سیاسی: نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به تازگی خبر داد که یکی از اعضای قبلی کمیسیون اصل ۹۰ پارلمان دستگیر شده.

پژمان‌فر که در برنامه دستخط صدا و سیما حاضر شده بود در پاسخ به این سوال که «از روسای کمیسیون های اصل ۹۰ کسی بوده که خودش دچار خطا و فساد شود؟»، گفت: اینها را باید دستگاه‌های امنیتی پاسخ دهند ولی یکی از افرادی را داریم که چند روز قبل شنیدم، ایشان دستگیر شدند و کارهای اینچنینی را انجام می‌دهند.

آن طور که خبرگزاری فارس مدعی شده نماینده بازداشتی محمدعلی پورمختار نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ پارلمان در مجلس نهم است که مدتی است توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بازداشت شده است، چهره‌ای که پیش از این برای انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود.

محمدعلی پورمختار کیست؟

محمدعلی پورمختار در سال ۱۳۴۱شمسی در لالجین استان همدان متولد شد. دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در لالجین و دبیرستان را در همدان سپری نمود. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی و دکتری حقوق بین‌الملل می‌باشد.از سال ۱۳۵۹ در سپاه به فعالیت پرداخت. محمدعلی پورمختار نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ پارلمان در مجلس نهم است.

پورمختار سوابقی چون جانشین فرمانده حفاظت انصارالمهدی غرب کشور، رئیس اداره قوانین ستاد کل سپاه، معاون قضایی و انضباطی ستادکل سپاه، معاون نیروی انسانی سازمان حفاظت اطلاعات کل سپاه، نماینده فرمانده کل سپاه در سازمان قضایی نیروهای مسلح، نماینده فرمانده کل سپاه در کمیسیون رسیدگی به فرمان حضرت امام (ره) راجع به منع گروه گرایی و نماینده فرمانده کل سپاه در هیأت عالی انضباطی سپاه (رسیدگی به تخلفات و جرائم فرماندهان) را در کارنامه خود دارد.

مواضع محمدعلی پورمختار

اما محمدعلی پورمختار را چگونه به خاطر می‌آوریم؟ او نماینده‌ای اصولگرا و مخالف دولت بود که بسیار هم دو آتشه بود! او از جمله مخالفان جدی FATF بود و در این رابطه گفته بود: ساز و کار FATF نه تنها یک ساز و کار تشریفاتی است بلکه ساز و کاری دروغین است، کشورهای تشکیل دهنده آن چنین ساز و کاری را برای ایجاد محدودیت و تحریم کردن کشورهای غیرهسمو با آنهاست تا نتوانند به صورت معمول به امور تجاری خود بپردازند.

در سال ۹۵ که خبر استفاده روسیه از پایگاه هوایی نوژه منتشر شد او از جمله حامیان این رویکرد بود و از روسیه به عنوان کشوری نام برد که «در کنار ایران برای مبارزه جدی با تروریست‌های تکفیری و داعش عمل به خوبی می‌کند» و لازم است تهران زمینه استفاده هواپیمای این کشور از آسمان ایران را فراهم کند، در حالی که بسیار از نمایندگان چنین کاری را به صلاح نمی‌دانستند.

او در نطق‌ها و مصاحبه‌های خود دنیاطلبان و مذاکره‌طلبان ترسو را سرزنش می‌کرد و معتقد بود "دشمن فضاسازی می کند که فساد در کشور سیستماتیک است."

پورمختار هم‌چنین از مخالفان جدی محمدجواد آذری جهرمی بود و در مخالفت با او گفته بود که اجازه ندهید وزارت ارتباطات، وزارت اطلاعات ٢ شود!

او هم‌چنین از مخالفان دعوت مسعود شجاعی به تیم ملی به دلیل بازی در مسابقه‌‎ای بود  که تیم باشگاهی او باید با یک تیم اسرائیلی بازی می‌کرد.

هدف از اشاره به مواضع این چنینی محمدعلی پورمختار یادآوری این نکته است که فریادهای بلندتر، مواضع رادیکال‌تر و یقه‌های چاک داده‌تر همیشه به معنای تعصب و علاقه بیشتر به نظام و کشور نیست و تنها برای حفاظت از خود و امنیت یافتن در برابر هر پرسشی است. چهره‌های این چنینی عموما دایه‌هایی مهربان‌تر از مادر هستند که با تندروی به بهانه حفظ نظام دنبال حفظ خود هستند.

کد خبرنگار: ۹
۳۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • محمد IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    28 8
    پور مختار و کریمی قدوسی و زاکاتی و بذرپاش را آینده خواهید شناخت امیدوارم اطلاعات محترم سپاه تمام عوامل و ایادی نزدیک به ایشان را کشف کند خیلی بده کسی با این درجه بد اخلاقی مالی داشته باشد ریشه (...) در کشور ان شاء الله کنده شود
  • رضا IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    27 6
    (اقای جنتی گفتند: .انقلاب را به دست انقلابیهای باید سپرد )که میشود این...
    • ولی IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      9 17
      همین آقای جنتی دوره ی آخر ایشون رو تایید صلاحیت نکردند
    • حسین IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      8 19
      جناب آقا درست هر کسی ممکن با ژست انقلابی گری وارد میدان شود ولی هر کسی نمی تواند تا آخر انقلابی بماند آقا جنتی هم منظورشان درست بوده ولی خدعه های شیطان متعدد است
  • محمدجان IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    20 0
    خدایا خودت شاهد باش که بابها دادن به ظاهر اشخاص سبب روی کار آمدن افرادمنافق وظاهرساز شدند خدا لعنت کند
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    7 3
    جرمش چیست؟ حالااینقدرخبرنمیدهندتارسانه های تارجی اخباررابدروغ منتشرکنند واذهان رامشوش نمایندیک فردامنیتی که مال واموال نباید برایش مشکلی باشد ابنهمه ثروت وامکانات دراختیار موضوع قطعا چیزدیگریست
  • جواد IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    0 2
    هه
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    6 3
    این ها همش قصه ایست برای به نون و اب رسیدن یه عده.دیگه انسانیت رو ب زوال رفته و مارموزی همه جا است
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    8 0
    هردم از این باغ بری میرسد
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    24 0
    یاد فیلتر کننده تلگرام افتادم که به جرم اختلاس محاکمه شد چقدر خودشو جر داد که تلگرام فیلتر و خودش انقلابی جا می زد
  • علیرضا IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    1 4
    بااین همه توضیح وتفصیل اصلا ازجرم ومحکومیتش هیچ خبری نیست ،فرض اینکه ایشان حتما مجرم وسپس محکوم،ولی ازمفروضات وتوضیحات وچسباندن هرچیزی به هرجایی بدجورپیداست که دنبال چه هستی ومیخواهی چه طیفی راسیبل کنی،آسوده بخواب ما مردم حواسمان جمع شده است به راحتی پشت متنها راحدس میزنیم.
  • NO ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    11 2
    ایا پورمختار تنها بود یااینها باند هستن
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    11 6
    باسپاس از وزارت اطلاعات سپاه ، عدالت به این میگن با اینگه این همه پستهای مهم در سپاه پاسداران داشت دستگیرش کردند و انشاءالهه (...) خواهد شد کاش یک دولت درستکار و باغیرت مانند این عزیزان داشتیم و امیدوارم به حق خون شهیدان و به کمک سپاه پاسدارن تمامی مفسدان اقتصادی دستگیر وتمام اموالشان به نفع مردم بزرگ ایران توقیف گردد بخدا قسم اگر پول این اختلاسها را جمع کنید وبه مردم بدهید دیگر هیچ فقیری در این مملت باقی نخواهد مان لعنت الهی بر تمامی خائنین مسلمان نما که تمام بدبختی ومشکلات زیر سر این حرام خوارها است .
  • نسل نابود شده IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    17 1
    احتمالاً مجازات سنگینی در انتظارش خواهد بود مثلا 200 هزار تومن جریمه نقدی
    • امیر IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      12 1
      مجازات سنگین تر....حبس طویل المدت در کانادا
  • عباس IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    9 6
    در این که ایشون دستگیر شده و هر کسی باهر گرایش و در هر منصبی تخلف کرده باشه باید باهاش برخورد بشه حرفی نیست ولی دولت هم قابل دفاع نیست و کار شما خیلی خنده دار که میخواید اینطوری القا کنید که مخالفان دولت همه مشتی دزد هستند خنده دار دولتی که در دلار ۳۷۰۰ عربده کشی میکرد تقریبا ارزش پول ملی رو به یک نهم اون موقع کاهش داد با توهم برجام الآنم داریم میوه هاش و میخوریم
    • Naim IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      2 0
      سلام، شما بفرمایید دولت از کجا اومده؟ کی تایید صلاحیت کرده اگر صلاحیت نداره؟ گناه ما که یه کارمند ساده هستیم چیه که باید تا این حد تحت فشار باشیم؟ حالا اگر مقصر دولت باشه همین روند باید ادامه داشته باشه و نباید یه کاری کرد که این فسادها جمع بشه؟؟!
  • میرک IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    11 0
    ملت نادان اگه ب این ادماهای زالو صفت رای ندن اینها برای چپاول مشروعیت پیدا نمی کنن از ماست که بر ماست.اعدام کنید انگلهایی چون این رو که در لباس اهو خون مردم می مکن.
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    9 0
    پورمختار یکی از مافیای قطعه سازی است
  • احیا دادمهر IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    9 0
    فتوکپی خاوری بوده با خودکار دولت شماره و نامه شخصی نمی نوشت و می گفت بیت المال است، بعدا بالاترین عدد سرقت در طول تاریخ بشریت رو انجام داد
  • سر در گم IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    9 0
    ما گیج و منگ شده ایم از اینهمه اخباری که به گوشمون میرسه، دیگه نمی دونیم کی خووووووبه کی بده کی حقه کی ناحقه کی خوووودیه کی نخودیه&دیگه به خود مون هم اعتمادی نداریم*خدا به دادمون برسه فردای قیامت همراه همین اشخاصی که اعتماد کردیم رای دادیم طرفداری کردیم به جهنم و اسفل السافلین میرویم خدا به دادمون برسه
  • علی IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    6 1
    از این همه بگیر و ببند چه عایدی برای مردم شده
  • IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    3 1
    فساد در ایران اصلا وجود ندارد
  • سهراب IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    0 0
    سال گذشته در دادگاه مفاسد اقتصادی سلاطین گوشت که چهار کارمند وزارت کساورزی بودند رو به طرز اختصاصی محاکمه کردند دوروز تمام زیزنویس ورو نویس شبکه های داخلی این موضوع بود در حالی که اونا فقط قربانی های این داستان بودندهیچکدام نه سلطان بووند نه سلطنتی داشتند جناب آقای پور مختاری عزیز سینه چاک کردند که باید اعدامشون کنید غافل از اینکه خودش دزد اصلی بودماه پشت ابر پنهان نمی مونه اگر سلاطین گوشت رو گرفتین چرا قیمتش هر روز بالاتر میره چراترمز برده آقایان؟!؟؟؟
  • ناصر IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    تا حالا اعتقاد داشتم که اصولگرا ها . افراد پاک دستی هستن . افسوس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید