صدر اعظم آلمان نسبت به درگیری محتمل بین ترکیه و یونان و تشدید تنش در شرق مدیترانه هشدار داد.

هشدار مرکل درباره احتمال جنگ ترکیه و یونان
به گزارش سلام نو به نقل از آفتاب‌نیوز، صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه با هشدار نسبت به تشدید تنش در شرق مدیترانه گفت که یونان و ترکیه به سوی جنگ نزدیک شده اند.

به نوشته وبگاه «گریک ریپورترز» «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در سخنانی در مجلس این کشور گفت، هیچ کس نمی‌تواند تصور کند که بین درگیری نظامی و حل و فصل مسالمت آمیز چه فاصله کمی وجود دارد. مرکل در سخنان خود به تشدید تنش بین ترکیه، یونان و قبرس اشاره کرد و گفت، واضح است که یونان و ترکیه به درگیری نظامی نزدیک شده اند.

وی با اشاره به برخی اخبار در زمینه نقض حقوق بشر در ترکیه و وضعیت پناهجویان در این کشور گفت: «ما باید بسیار دقیق بسنجیم که چگونه تنش‌ها را کنترل خواهیم کرد و چگونه همکاری خود را در زمینه مهاجرت و رفتار انسانی با مهاجران و پناهندگان تقویت خواهیم کرد.»

طی هفته‌های گذشته، تنش‌ها در شرق دریای مدیترانه بر سر اقدامات ترکیه در قبال آغاز حفاری‌ها و فعالیت‌های اکتشافی در این منطقه آغاز شد. یونان با همراهی برخی کشورهای اروپایی ادعا دارند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش‌آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقداماتش هشدار داده‌اند. ترکیه اما اعلام کرده که این کشور تنها در حال تامین حقوق خود در این دریا و دریاهای سیاه و اژه است.

منابع یونانی اخیرا مدعی شدند یک فروند جنگنده ارتش ترکیه در تقابل با جنگنده‌های این کشور به شدت دچار نقص فنی شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید