با حمایت حقوقی‌ها از نمادهایی مانند فولاد، فملی، پتروشیمی و خودرو بازار در عرضه و تقاضا کمی به سمت تعادل حرکت کرد

وضعیت بورس برای چهارشنبه ۹ مهر/ شاخص مثبت می شود؟

با پایان معاملات امروز شاخص کل بازار سهام ۱٫۵ درصد ریزش کرد و به کانال یک میلیون و ۴۹۲ هزار واحد نزول کرد، حمایت از بازار باعث شد صف‌های فروش در برخی سهم‌های شاخص‌ساز جمع شوند.



 با شروع معاملات امروز بازار سهام فشار عرضه در بیشتر نمادهای بازار و مخصوصا نمادهای شاخص‌ساز باعث شد بازار روندی نزولی داشته باشد و شاخص کل از محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نیز نزول کرد.


در ادامه روند معاملات بازار سهام حقوقی‌ها از نمادهایی مانند فولاد، فملی، پتروشیمی و خودرو حمایت کردند و صف‌های فروش این نمادها را جمع‌آوری کردند و بازار در عرضه و تقاضا کمی به سمت تعادل حرکت کرد اما این حمایت برای رشد شاخص بازار سهام کافی نبود.

هرچند حقوقی‌های بازار امروز حمایت کردند اما در مجموع جو بازار امروز با افزایش تقاضا از سوی حقیقی‌ها تقویت شد و نشانه‌هایی از بهبود در آن به چشم خورد.

امروز دو موج عرضه را در بازار شاهد بودیم که اولی با شروع بازار در نمادهای شاخص‌ساز همراه بود و دومین موج عرضه هم بعد از مثبت نشدن بازار با حمایت حقوقی شکل گرفت.

جو هیجانی بازار سهام باعث افزایش عرضه از سمت حقیقی‌ها شده بود و شروع این جو هیجانی از اخبار مذاکره ایران و امریکا استارت خورد و در حالی با ریزش شدید بازار سهام مواجه شدیم که متغیرهای تاثیرگذار بر شاخص کل بازار سهام مطابق با صعود بازار بودند.

فملی، فارس و فولاد بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل بازار سهام داشتند و نماد تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بازار سهام داشت.

همچنین ارزش مجموع معاملات امروز به ۱۳، ۴۶۷ میلیارد تومان رسید. و امروز نماد وبصادر که به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف متوقف شده بود امروز بدون محدودیت دامنه نوسان بازگشایی شد و در آخر در رنج مثبت به کار خود پایان داد.

به نظر می‌رسد با روند معاملات امروز بازار سهام فردا شاهد بازار بهتر و متفاوت‌تری نسبت به دیگر روزهای این هفته خواهیم بود

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید