۸ عضو باند دزدان مامور نما که به ۱۵۰ فقره سرقت در تهران اعتراف کردند دستگیر شدند.

بازداشت ۸ دزد مأمورنما در تهران

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، سرهنگ کارآگاه "احمد نجفی" در گفت و گو یی اظهار کرد : شانزدهم تیرماه امسال مرد جوانی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس و از به سرقت رفتن کارت عابربانکش و برداشت یک میلیون تومان وجه از آن در محدوده بزرگراه کردستان توسط راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ که مدعی بودند مامور هستند ، اعلام شکایت کرد.

وی بیان داشت: پرونده با موضوع سرقت و جعل عناوین دولتی در کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد تشکیل و برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار کارآگاهان اداره پنجم مبارزه با سرقت به عنف قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان کرد: شاکی با حضور در اداره پنجم به کارآگاهان گفت: ساعت ۱۲ ظهر روز سرقت به صورت پیاده در بزرگراه کردستان در حال تردد بودم که ناگهان راننده و سرنشین یک دستگاه پژو۴۰۵ نقره ای رنگ که لباس شخصی بر تن داشتند، مسیر حرکت مرا بستند و با نشان دادن بی سیم اظهار داشتند، ما پلیس مهاجرت هستیم و مدارک شناسایی تان را ارائه بدهید که مدارک هویتی و حتی کارت عابربانک را از من گرفتند و رمز کارت را نیز پرسیدند و پس از بررسی مجدداً مدارک و کارت را بازگرداندند.

شاکی ادامه داد : پس از گذشت چند دقیقه پیامک های برداشت وجه از حسابم به موبایلم آمد، وقتی که کارت عابر بانک را بررسی کردم فهمیدم آن مأموران کارت عابربانک من را با کارت مشابه دیگری تعویض کرده اند و تمام موجودی آن را خالی کرده اند.

سرهنگ نجفی ادامه داد : کارآگاهان با شنیدن اظهارات شاکی راهی محل وقوع جرم شده و در تحقیقات میدانی هویت سرکرده باند به نام افشین را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات خود تمام اعضای ۸ نفره این باند را شناسایی کردند و با در اختیار گذاشتن این اطلاعات به بازپرس پرونده دستور دستگیری تبهکاران صادر شد.

وی افزود: در ادامه اقدامات پلیسی مخفیگاه سارقان در محدوده غرب تهران شناسایی و با هماهنگی های قضائی سارقان در دوم شهریور ماه در چند عملیات پلیسی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان ۵ عدد کارت عابربانک مسروقه، ۴دستگاه خودرو مورد استفاده سارقان در سرقت (پژو پارس-پژو ۴۰۵-سمند و پراید) کشف و متهمان به همراه اموال کشف شده به اداره پنجم انتقال یافتند.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه تاکنون متهمان به ۱۵۰ فقره سرقت اعتراف کرده اند، توضیح داد: تاکنون ۳۰ تن از مال باختگان تبهکاران را به عنوان سارقان خود معرفی کرده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم قرار گرفتند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید