شیرینی فرانسوی یکی از شیرینی هایی خوشمزه در دنیا محسوب می شود، در مطلب زیر طرز تهیه این شیرینی فرانسوی را به شما آموزش می‌دهیم.

نحوه تهیه شیرینی فرانسوی در منزل به روش ساده

شیرینی و دسرهای فرانسوی در دنیا به شهرت رسیده‌است و همه طعم و بافت بینطیر آن‌ها را دوست دارند. درست کردن بعضی از شیرینی‌ها نیاز به حوصله، تمرین و تجربه دارند تا به محصولات شیرینی‌پزی‌ها و قنادهای حرفه‌ای نزدیک شوند. در این میان، اما هستند دستورهایی که به راحتی می‌توان آن‌ها را در منزل درست کرد. این شیرینی فرانسوی یکی از انواع ساده شیرینی است، پس با ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی فرانسوی

کره پاستوریزه ۲۵۰ گرم
پودر شکر ۱۲۵ گرم
آرد ۳۵۰ گرم
زرده تخم‌مرغ دو عدد
وانیل یک هشتم قاشق چای‌خوری
نمک نصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه شیرینی فرانسوی

فر را روی ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده و روشن کنید تا گرم شود. با استفاده از همزن برقی و سرعت بالا، پودر شکر و کره را به خوبی با هم مخلوط کنید تا پفی و نرم شود. زرده تخم‌مرغ را از سفیده جدا کرده و آن‌ها را یک به یک به مخلوطتان اضافه کنید؛ سپس وانیل را هم اضافه کرده و هم بزنید.
 

آرد را چند بار الک کنید تا بافت یکدستی داشته باشیم و بعد آن را به همراه نمک مخلوط اضافه کنید. در این مرحله خمیر را به صورت گرد در وسط کاسه جمع کرده و روی آن را با کیسه بپوشانید و حدود ۳۰ دقیقه به آن استراحت دهید.
 

تخته کار خود را آردپاشی کنید. خمیر را روی آن پهن کنید، از وردنه کمک بگیرید و خمیر را پهن کنید به طوریکه ضخامت آن به ۳ میلی‌متر برسد.
 

داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید. خمیر را با استفاده از قالب دلخواه یا چاقو به شکل مورد نظر برش دهید و آن‌ها را روی سینی فر بچینید و به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید. وقتی شیرینی شما آماده شد آن را از فر خارج کرده و روی سینی مشبک بگذارید تا خنک شود.

نکات

استفاده از شکر دانه ریز به بهتر شدن بافت شیرینی ما کمک می‌کند، اگر پودر شکر نداشتید می‌توانید شکر معمولی را در آسیاب بریزید.

اگر دوست داشتید می‌توانید مقداری میوه‌خرد شده یا انواع مغزها و خشکبار را به خمیر اضافه کنید تا طعم‌های مختلفی به‌دست آورید، حتی می‌توانید وسط آن را گود کنید و با مرباهای دلخواهی مثل مربا آلبالو، مربای گیلاس، مربا توت فرنگی و ... پر کنید./  کتاب کاله

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید