دیوان عالی اسپانیا اعلام کرد این دیوان از حکم رد صلاحیت رئیس دولت منطقه‌ای کاتالونیا حمایت می‌کند.

 رهبر کاتالونیا در دیوان عالی اسپانیا رد صلاحیت شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یوآخیم تورا، رئیس دولت منطقه‌ای کاتالونیا در درخواست تجدیدنظر در حکم مربوط به اتهام تمرد شکست خورد و حالا باید از سمتش کناره‌گیری کند. سازمان‌های حامی استقلال کاتالونیا به شهروندان این منطقه تاکید کرده‌اند تا علیه این حکم دست به اعتراض بزنند.

تورا در دسامبر گذشته بابت امتناع از برداشتن پلاکاردی با شعارهای جدایی‌طلبی از روی ساختمان محل حضورش در جریان شرکت در انتخابات پارلمانی آوریل ۲۰۱۹ محکوم شد. این اقدامات با وجود درخواست‌هایی از سوی اداره انتخابات اسپانیا مبنی بر نقض بی‌طرفی در جریان انتخابات تکرار شد.

دیوان عالی اسپانیا اعلام کرد، تورا به عمد از فرمان اداره انتخابات در برداشتن این پلاکاردها از بالکن مقر دولت منطقه‌ای کاتالونیا ممانعت کرد.

یوآخیم تورا همچنین به پرداخت جریمه ۳۰ هزار یورویی و ممنوعیت از تصدی سمت دولتی برای ۱۸ ماه محکوم شد اما اجازه یافت که تا زمان برگزاری دادگاه تجدیدنظر در قدرت بماند.

این حکم بدان معناست که معاون تورا حالا زمام امور را به عنوان رئیس دولت منطقه‌ای کاتالونیا تا زمان برگزاری انتخابات جدید بر عهده می‌گیرد. سازمان‌های حامی استقلال این حکم را رد کرده و خواستار اعتراضات گسترده شدند.

گروه جدایی‌طلب "اومنیوم کالچرال" با متهم کردن دولت اسپانیا در به راه انداختن "جنگ کثیف" علیه استقلال گفت: رد صلاحیت یوآخیم تورا یک حمله جدی به دولت خودمختار کاتالونیا محسوب می‌شود.

یوآخیم تورا حامی قوی جنبش جدایی‌طلبی منطقه به شمار می‌رود. وی در پی جنبش استقلال‌طلبی ۲۰۱۷ کاتالونیا که به فرار کارلس پوجدمون، رهبری این جنبش به بلژیک منجر شد، رئیس دولت این منطقه شده است.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید