شبکه بلومبرگ در خبری اعلام کرد ترامپ در حال بررسی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران با هدف قطع کامل ارتباط اقتصاد ایران با دنیا است.

ترامپ در حال بررسی تحریم کامل نظام مالی ایران است

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، سه منبع مطلع در گفت‌وگو با شبکه خبری بلومبرگ مدعی شده‌اند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران با هدف قطع کامل ارتباط اقتصاد ایران با جهان خارج را بررسی می‌کند.

منابع مورد استناد بلومبرگ گفته‌اند دولت ترامپ قصد دارد بیش از ۱۲ بانک ایرانی را تحریم کرده و ارتباط با کل بخش مالی ایران را ممنوع اعلام کند.

این منابع که خواسته‌اند گمنام باقی بمانند می‌گویند این تحریم‌ها دو هدف را دنبال می‌کنند: بستن معدود منافذ مالی موجود در تحریم‌ها که به دولت ایران اجازه کسب درآمد می‌دهد و بی‌اثر کردن وعده «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات برای بازگشت به برجام در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر.

بلومبرگ نوشته این پیشنهاد هنوز در دست بررسی است و برای دونالد ترامپ ارسال نشده است.

به موجب این پیشنهاد، دولت آمریکا کل بخش‌ مالی ایران را با استناد به فرمان اجرایی ۱۳۹۰۲ تحریم خواهد کرد. دونالد ترامپ ژانویه سال جاری میلادی این فرمان را برای تحریم بخش‌های صنایع و عمران و معادن ایران صادر کرد.

دولت ترامپ، در صورت نهایی شدن این تصمیمات، نزدیک به ۱۴ بانک ایران که تا به حال مشمول محدودیت‌های آمریکا نبوده‌اند را در فهرست تحریمی قرار خواهد کرد.

بلومبرگ مدعی شده پیشنهاد این تحریم‌ها در ابتدا به دلیل نگرانی از اثرگذاری آنها بر مبادله کالاهای بشردوستانه با ایران با واکنش سرد مقام‌های دولت ترامپ روبرو شد، اما در نتیجه فشارها از داخل و بیرون به دولت، اکنون از حمایت گسترده‌تری برخوردارند.

چند روز پیش منابع خبری گزارش دادند ۵۶ نماینده کنگره آمریکا در نامه‌ای به «دونالد ترامپ» خواستار تحریم کل بخش مالی ایران شده‌اند.

«اسکات پری»، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا که این نامه به ابتکار او تنظیم شده در این نامه نوشته ۱۴ بانک ایرانی به سامانه سوئیفت متصل هستند.

او مدعی شده وصل بودن این بانک‌ها موجب دسترسی ایران به نظام مالی دنیا شده و تهران را قادر به دور زدن تحریم‌های فعلی می‌کند.

در مجلس سنا به عنوان دیگر شاخه قانونگذاری کنگره هم هفته گذشته سناتور «تام کاتن» به همراه چند سناتور دیگر نامه مشابهی را به «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا نوشتند.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید