سخنگوی سازمان حفظ نباتات از ورود ملخ‌های صحرایی در اواسط مهرماه خبر داد.

 ملخ ها دوباره به کشور حمله می‌کنند

به گزارش سلام نو به نقل از جهان صنعت نیوز،  محمدرضا میر با بیان اینکه پیش بینی می‌شود ملخ‌های صحرایی مجدداً از اواسط مهر ماه وارد کشور شوند، گفت: نسل جدید این ملخ‌ها که چندی قبل از ایران برای تابستان گذرانی به هند و پاکستان رفته بودند، به ایران بر می‌گردد و بعد از آن به سوی حاشیه دریای سرخ که مبدا اصلی شأن است، باز خواهند گشت.

وی با بیان اینکه در دوره قبلی ۴۰۶ هزار هکتار مبارزه با این ملخ انجام شد، افزود: با توجه به زاد و ولد این ملخ‌ها در دوره جدید جمعیت آنها افزایش می‌یابد و با تراکم جمعیتی بیشتری وارد ایران خواهند شد.

این مقام مسئول ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم در دوره جدید بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار هکتار مبارزه با آفت ملخ صحرایی در کشور انجام شود که با ۴۰۰ هزار هکتار قبلی به رقم یک میلیون هکتاری که قبلاً برای مبارزه با ملخ صحرایی در سال جاری پیش بینی شده بود، خواهیم رسید.

میر درباره تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با این آفت در کشور توضیح داد: ماشین آلات سمپاشی، هواپیماهای سم پاش، سموم مورد نیاز و سایر ادوات لازم در استان‌های جنوبی کشور برای این منظور پیش بینی و تدارک دیده شده و آمادگی کامل را برای مقابله با این آفت داریم تا خسارتی به تولیدات کشاورزی کشور وارد نشود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید