دکتر علیرضا شهریاری، عضو انجمن داروسازان ایران گفت: واکسن آنفلوآنزا هنوز در داروخانه‌ها توزیع نشده و هیچ دستورالعمل مشخصی هم برای توزیع اعلام نشده است.

داروخانه ها دستورالعمل مشخصی برای توزیع واکسن آنفلوآنزا ندارند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، عضو انجمن داروسازان ایران گفت: به رغم اعلام سازمان غذا و دارو تاکنون هیچ واکسن آنفلوآنزایی در بین داروخانه های کشور توزیع نشده است.

دکتر علیرضا شهریاری افزود: مردم توجه داشته باشند که داروخانه های کشور به محض تحویل واکسن آنفلوآنزا، بلافاصله آنها را برای توزیع در بین گروههای هدف عرضه خواهند کرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که تا کنون هیچ دستورالعمل مشخصی به داروخانه ها برای توزیع این دارو در بین گروههای هدف اعلام نشده است.

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: برای پیشگیری از ازدحام مردم در تابلوی اعلانات تمام داروخانه های استان این موضوع اطلاع رسانی شده است که داروخانه ها هنوز هیچ واکسنی دریافت نکرده اند.

شهریاری افزود: با کمال تاسف ناهماهنگی زیادی در توزیع واکسن آنفلوآنزا رخ داده است و داروخانه های کشور منتظر تحویل این واکسن هستند.

وی ادامه داد: طبق گفته های مسوولان سازمان غذا و دارو امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا واردات ۱۶ میلیون دوز واکسن پیش‌بینی شده بود که تا به اکنون محقق نشده است.

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: طبق برنامه ریزی گذشته، اولویت توزیع واکسن آنفلوآنزا با سالمندان، افراد با بیماریهای زمینه‌ای، مادران باردار و بیماران سرطانی است.

شهریاری افزود: از مردم تقاضا می‌کنیم برای تهیه واکسن آنفلوآنزا به داروخانه‌ها مراجعه نکنند چرا که هنوز واکسنی بین داروخانه‌ها توزیع نشده است.

تماس خبرنگار ایرنا با مسوولان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد حاکی از آن است که هنوز هیچ واکسنی از سوی سازمان غذا و دارو برای توزیع در بین داروخانه های کشور تحویل گرفته نشده است.

حدود ۱۳ هزار داروخانه در کشور دایر است و تعداد داروخانه‌های فعال در استان خراسان رضوی بیش از هزار مورد است که از این تعداد ۸۰۰ داروخانه در مشهد دایر است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید