طالبان در قطر برای تداوم مذاکرات صلح با دولت افغانستان شرط خود مطرح کرد.

شرط طالبان برای ادامه مذاکرات با دولت افغانستان

به گزارش ایرنا،عضو ارشد گروه مذاکره کننده طالبان در قطر برای تداوم مذاکرات صلح با دولت افغانستان، توافقنامه صلح با آمریکا را به عنوان شرط خود مطرح کرد.

رسانه‌های افغانستان روز یکشنبه به نقل از «خیرالله خیرخواه» اعلام کردند که گفت‌وگوها بین دو طرف باید براساس توافق این گروه با آمریکا ادامه یابد.

وی تأکید کرده است که اگر هیأت دولت این پیش شرط طالبان را نپذیرند، گفت وگوهای صلح سودی نخواهد داشت.

خیرخواه افزوده است که مذاکرات کنونی صلح براساس توافق این گروه با آمریکا شکل گرفته و اگر هیأت نمایندگان دولت این مورد را نمی پذیرند که ما براساس آن وارد مذاکره شده‌ایم، گفت وگو در باره دیگر مسائل سودی ندارد.

براساس گزارش‌ها مذاکرات دو طرف از دو روز پیش متوقف شده و مذاکره کنندگان گفته اند که مبنا قرار دادن فقه حنفی و توافقنامه صلح آمریکا به عنوان مبنای مذاکرات، عامل اصلی توقف و اختلافات درباره ادامه مذاکرات است.

مذاکرات بین افغانستانی صلح از دو هفته پیش در قطر آغاز شده است اما دو طرف هنوز نتوانسته‌اند در مورد یک دستور کار مشخص در مورد صلح به توافق دست یابند.

آخرین اظهارات نمایندگان دولت افغانستان در دوحه نشان می‌دهد که آنها برای رسیدن به آتش‌بس در این دور از مذاکرات بسیار امیدوارند در حالی که گروه طالبان دستیابی به آتش‌بس فوری را غیرممکن می‌داند.

هیأت مذاکره کننده دولت افغانستان ابراز امیدواری کرده است در این دور بتواند با طالبان در باره آتش‌بس به یک توافق مطلوب دست یابد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید