آذربایجان و ارمنستان چندین دهه است که بر سر منطقه «ناگورنو قره‌باغ» با یکدیگر اختلاف دارند؛ اختلافی که اواخر دهه هشتاد میلادی آتش یک مناقشه و جنگ ادامه‌دار میان دو کشور را شعله‌ور کرد.

ارمنستان و آذربایجان وارد درگیری نظامی شدند/ بمباران منطقه قره‌باغ توسط آذربایجان

 به گزارش سلام نو به نقل از تابناک، جمهوری آذربایجان روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر پس از هدف قرار گرفتن و سرنگونی دو بالگرد نظامی‌اش در ارتفاعات قره‌باغ این منطقه را زیر آتش سنگین توپخانه و سامانه‌های موشکی خود قرار داد.

 جدایی طلبان قره‌باغ که تحت حمایت ارمنستان هستند می‌گویند که در جریان درگیری با نیروهای نظامی آذربایجان خسارات سنگینی به آنها وارد کرده اند.

باکو اعلام کرده که نظامیان آذربایجان پس از حمله جدایی طلبان دست به تهاجمی متقابل زده‌اند و بسیاری از مواضع جدایی طلبان از جمله دوازده سکوی پدافند هوایی را هدف قرار داده‌اند.

مقامات نظامی آذربایجان همچنین گفته اند که تنها یک بالگرد ارتش این کشور در جریان حمله جدایی طلبان سرنگون شده است.

سخنگوی جدایی طلبان منطقه قره‌باغ روز یکشنبه در یک پیام فیسبوکی اعلام کرد: «نیروهای آذربایجان صبح امروز کلیه خطوط تماس در منطقه را بمباران کردند.» وی با درخواست از ساکنان این منطقه برای رفتن به پناه گاه‌ها تصریح کرد که «استپاناکرت»، مرکز و پایتخت قره‌باغ نیز بمباران شده است.

هر دو طرف مناقشه از کشته شدن غیرنظامیان در جریان درگیری های صبح روز یکشنبه خبر داده اند. پیش‌تر برخی خبرگزاری ها اعلام کرده بودند در جریان تبادل آتش میان دو طرف خسارات سنگینی به واحدهای مسکونی و تجاری در مناطق مرزی وارد شده است.

 قره باغ پیش از اعلام استقلال جزیی از خاک جمهوری آذربایجان بود.

آذربایجان و ارمنستان چندین دهه است که بر سر منطقه «ناگورنو قره‌باغ» با یکدیگر اختلاف دارند؛ اختلافی که اواخر دهه هشتاد میلادی آتش یک مناقشه و جنگ ادامه‌دار میان دو کشور را شعله‌ور کرد.

ارمنستان عضو یک پیمان امنیت منطقه‌ای موسوم به «سازمان پیمان امنیت جمعی» است که رهبری آنرا مسکو برعهده دارد. آذربایجان اما در این مناقشه حمایت کشور ترکیه را با خود دارد.

کد خبرنگار: ۳
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 0
    لطفا پا نشيد بريد يه گروه مافعان قره باغ درست كنين از آذربايجان دفاع كنين جنگ قبلي ازشون دفاع كرديد چه شد؟ آذربايجان رو كردن مامن جاسوسهاي اسراييل
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    خدا به مردم دوتا كشور رحم كنه اين درگيري مرزي استخوان لاي زخمه كه ساليان سال باعث دلهره مردم دوكشوره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید