شامگاه ۲۸ شهریور سال ۹۲ جسد یک جوان در بزرگراه نواب توسط یک راننده کشف شد و بررسی های اولیه علت مرگ را تصادف اعلام کردند.

کشف جسد یک جوان در بزرگراه نواب/ بعد از ۷ سال پرونده مختومه شد

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، پرونده تصادف مرگبار مرد جوان با گذشت ۷ سال از حادثه برای دومین بار مختومه شد.

شامگاه ۲۸ شهریور سال ۹۲ راننده‌ای هنگام عبور از مسیر شمال به جنوب بزرگراه نواب، با جسد مرد جوانی مواجه شد و با پلیس تماس گرفت، دقایقی بعد نیز مأموران کلانتری ۱۱۷ جوادیه به محل آمدند.

با توجه به مرگ مشکوک مرد جوان، گزارش این حادثه به بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم اعلام شد. در بررسی‌های اولیه به نظر می‌رسید مرد جوان بر اثر تصادف جان باخته و پزشکی قانونی نیز علت مرگ را صدمات متعدد بدنی اعلام کرد.

اما از آنجا که هیچ مدرک هویتی همراه وی نبود همین مسأله باعث شد پرونده‌ای با کلاسه مرگ مشکوک و جسد مجهول‌الهویه در شعبه ششم دادسرای امور جنایی پایتخت تشکیل شود.

در حالی که تحقیقات برای یافتن عامل این تصادف مرگبار به نتیجه نرسیده بود با گذشت ۷ سال از حادثه، بازپرس احسان زمانی دستور بررسی دوباره این پرونده را صادر کرد.

اما زمانی که مأموران آگاهی، به ادامه تحقیقات پرداختند، در استعلامات صورت گرفته مشخص شد که مدتی بعد از کشف جسد مرد جوان خانواده‌ای با مراجعه به پزشکی قانونی جسد را شناسایی کرده و تحویل گرفته‌اند.

باتوجه به اینکه گزارشی در این رابطه به دادسرای امور جنایی پایتخت اعلام نشده بود، بازپرس جنایی دستور تحقیقات را از خانواده پسر جوان که هاشم نام داشت ، صادر کرد.

مرگ مشکوک جوان تهرانی / جسد در پزشک قانونی بود

خانواده هاشم با حضور در دادسرای جنایی در تحقیقات عنوان کردند: سال ۹۲ پسرمان به طرز مرموزی ناپدید شد و ما در دادسرای بعثت پرونده‌ای تشکیل دادیم. تا اینکه مدتی بعد به ما خبر دادند جسدی با مشخصات پسرمان در پزشکی قانونی است.

با حضور در پزشکی قانونی هویت جسد را شناسایی کردیم و جنازه هاشم را تحویل گرفته و به خاک سپردیم. از آنجا که به ما گفتند وی بر اثر تصادف جان باخته است شکایت کردیم اما وقتی بعد از گذشت مدتی راننده پیدا نشد درخواست دیه از بیت المال کردیم که به ما از بیت المال دیه پرداخت شد.

بدین ترتیب با توجه به دریافت دیه از بیت المال و اینکه خانواده هاشم شکایتی نداشتند و رسیدگی به این پرونده در دادسرای دیگر نیز بسته شده بود، بازپرس جنایی نیز دستور مختومه شدن پرونده مرد جوان را صادر کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید