۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 55177313

دکتر علی بیرجندی رییس سازمان نظام پزشکی مشهد از مردم درخواست کرد که در اربعین و دهه آخر صفر از سفر به مشهد بپرهیزند.

به مشهد سفر نکنید
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دکتر علی بیرجندی نژاد افزود: در برهه حساس کنونی برای دفاع از مرزهای سلامت، تمامی مردم و مسوولان باید طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در کنار مدافعان سلامت قرار گیرند.

وی ادامه داد: طبق فرمایش معظم له، اعلام ارادت به حضرت امام حسین (ع) در منازل و با خواندن زیارت و دعا و توسل قابل انجام است.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۱۷ نفر از کادر بهداشت و درمان مشهد بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: ۱۰ نفر از جان باختگان کادر بهداشت و درمان در مشهد طی دو ماه اخیر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که این موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ضروری می‌سازد.
بیرجندی نژاد ادامه داد: هشت نفر از شهدای مدافع سلامت در مشهد پزشک عمومی و متخصص بودند و بقیه در سایر رشته‌های علوم پزشکی مانند پرستاری و بینایی سنجی فعالیت داشتند که فقدان آن‌ها غیر قابل جبران است.
وی گفت: برخی پزشکان فعال در مراکز ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بیش از ۶ ماه است که پدر و مادرشان را ندیده‌اند و حتی از دیدار فرزندانشان نیز محروم هستند تا مبادا انتقال دهنده بیماری به آن‌ها باشند.
رییس نظام پزشکی مشهد افزود: در سال‌های دفاع مقدس و مبارزه با دشمن بعثی دشمن مشخص بود و تکلیف برای همگان روشن بود، اما امروز مدافعان سلامت با دشمن نامرئی طرف هستند که هر لحظه ممکن است فرد را زمین‌گیر کند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۴۴۳ هزار و ۸۶ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۵ هزار و ۳۹۴ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۳۷۲ هزار و ۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در جهان ۳۲ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۶۷۲ نفر را بیمار کرده و جان ۹۹۴ هزار و ۳۱۱ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است.

۲۴ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۳۳۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان نیز تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با هفت میلیون و ۲۴۵ هزار و ۵۳۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و ۲۰۸ هزار و ۴۸۳ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه سیزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.
کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید