۲۳ آبان سال ۹۴ زن ۷۰ ساله و نوه ۲۹ ساله‌اش با ضربات چاقو به قتل رسیدند و در تحقیقات مشخص شد عامل جنایت عروس خانواده و همدستش بوده است.

قتل هولناک نوه و مادربزرگ با ضربات چاقو/ قاتلان اعدام شدند

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، راز این جنایت روز ۲۳ آبان سال ۹۴ به دنبال کشف جسد زنی ۷۰ ساله و نوه ۲۹ ساله‌اش در خانه‌ای واقع در نیاوران فاش شد. تحقیقات تیم جنایی نشان می‌داد پیرزن به نام مریم و نوه‌اش رسول در طبقه اول خانه قدیمی‌شان با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده‌اند.

پدر رسول که جسدها را پیدا کرده بود، در تحقیقات به بازپرس جنایی گفت: رسول یک سالی می‌شد که ازدواج کرده بود و از همان روزهای اول زندگی‌شان با همسرش آذر اختلاف داشتند. آنها در خانه‌ای زندگی می‌کردند که مادربزرگش هم در طبقه بالای همان خانه زندگی می‌کرد. چند وقتی بود که آذر قهر کرده و به خانه پدرش رفته بود. پسرم هم به خانه ما آمده بود. شب قبل از حادثه، پسرم برای عوض کردن لباس به خانه‌اش رفت اما با من تماس گرفت و گفت همسرش انگار به خانه برگشته اما در ورودی را از داخل قفل کرده است و پسرم نمی‌تواند وارد شود.

پدر مقتول ادامه داد: با تماس پسرم راهی خانه او شدم. وقتی رسیدم، هرچه زنگ در را زدم، خبری نشد. با کلیدی که به همراه داشتم، وارد خانه شدم اما با جسد پسرم و مادربزرگش در راه پله‌ها مواجه شدم.

تیم تحقیق به سراغ همسایه‌ها رفتند و آنها مدعی شدند که آذر را به همراه پسری جوان دیده‌اند که لحظاتی قبل خانه را هراسان و سراسیمه ترک کردند. با اینکه هویت مرد جوانی که به همراه عروس خانواده فرار کرده بود، مشخص نبود اما بررسی‌ها نشان می‌داد که آنها به یکی از شهرهای شمالی کشور گریخته‌اند. تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه دو هفته پس از جنایت، عروس فراری و پسر جوان خود را به پلیس معرفی کردند.

اعتراف به قتل
پسر جوانی که همراه آذر در این جنایت دست داشت، ۱۹ ساله و دانشجو بود. او مدعی شد که از بستگان شوهر آذر است و  به عنوان میانجی وارد زندگی آنها شده است. او در تحقیقات گفت: زمانی که متوجه شدم آذر و رسول باهم اختلاف دارند، سعی کردم آنها را آشتی بدهم. روز قبل از حادثه با شوهر آذر برای انجام کاری به قم رفته بودم. رسول از من خواست با همسرش صحبت کنم. آن روز با آذر تماس گرفتم و خواستم او را ببینم. اول در کامرانیه با هم قرار گذاشتیم و بعد به خانه رسول رفتیم تا درباره مشکلات‌شان با او صحبت کنم.

متهم جوان ادامه داد: به خانه که رسیدیم، مادربزرگ رسول در طبقه دوم بود. من و آذر هم به خانه‌اش در طبقه اول رفتیم تا صحبت کنیم. اما ناگهان رسول به خانه برگشت. آذر که خیلی ترسیده بود، در را از داخل قفل کرد. می‌ترسید که رسول وارد خانه شود و باز هم دعوا و فحاشی راه بیندازد. رسول که فهمیده بود آذر داخل خانه است، شروع به داد و بیداد کرد و سعی کرد با پیچ گوشتی و انبردست در را بشکند. من همزمان در را باز کردم و به او برای رفتارش اعتراض کردم. رسول به من گفت دخالت نکنم و وارد خانه شد و آذر که ترسیده بود، ناگهان با چاقو به شوهرش حمله کرد و چند ضربه به او زد. من هم چاقو را از او گرفتم و یک ضربه هم من به گردن رسول زدم. بعدش می‌خواستیم فرار کنیم که مادربزرگ رسول با شنیدن سروصدا به راه پله‌ها آمد و من و آذر مجبور شدیم او را هم بکشیم.

اعتراف عروس جوان
آذر نیز درباره جنایات خود و همدستش گفت: رفتارهای رسول طوری بود که به او شک کرده بودم و تصور می‌کردم به من خیانت می‌کند. روز حادثه برای صحبت درباره رسول با یکی از بستگانش قرار گذاشتم و به خانه رفتیم. هنوز چند دقیقه‌ای از حضور ما نگذشته بود که رسول آمد و درگیری شروع شد.

متهمان مجازات شدند
با اعتراف متهمان این جنایت، آذر و پسر ۱۹ ساله به بازسازی صحنه قتل پرداختند و با تکمیل پرونده آنها در دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه رفتند. قضات دادگاه کیفری، زن جوان را به یک بار قصاص و پسر ۱۹ ساله را به دو بار قصاص محکوم کردند. با تأیید این حکم، پرونده نوعروس و پسر جوان برای اجرای حکم به دادسرای امور جنایی پایتخت ارجاع شد.
به درخواست اولیای دم، آذر و پسر جوان اواخر سال گذشته پای چوبه دار رفتند. اما اولیای دم در آخرین لحظات به آنها مهلت دادند. با پایان یافتن مهلت آنها و از آنجا که اولیای دم همچنان خواهان قصاص و اجرای حکم بودند، عروس خانواده و پسر جوان در زندان رجایی‌شهر به دار مجازت آویخته شدند. به این ترتیب پرونده قتل نوه و مادربزرگ با گذشت ۵ سال از جنایت بسته شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید