عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد که یک چهارم شهروندان بالای ۲۰ سال تهرانی فشارخون بالا دارند.

بیماری که از ۴ تهرانی یک نفر به آن مبتلا هستند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با استناد به نتایج یک پژوهش گفت: شیوع بیماری فشار خون بالا در جمعیت بالای ۲۰ سال تهران، ۲۳ درصد است؛ یعنی تقریبا از هر ۴ نفر، یک نفر دارای فشار خون بالا هستند.

به گزارش پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پرفشاری خون بیماری مهلکی است که در صورت کنترل نشدن، عواقب وخیمی نظیر سکته های قلبی و مغزی و ناتوانی های دایمی در پی خواهد داشت. مسلما شیوع گسترده این بیماری با تاثیرات ناگواری که در پی دارد، در نهایت می تواند به کاهش بهره وری عمومی بینجامد.

اخیرا پژوهشی در بستر مطالعه قند و لیپید تهران در خصوص شیوع میزان فشار خون در بالغین شهر تهران انجام شده است. استفاده از داده های مطالعه قند و لیپید تهران که قدیمی ترین مطالعه جمعیت محور کشور محسوب می شود، می تواند با تعیین میزان شیوع و بروز انواع بیماری ها از این دست، سر نخ های اصلی را برای برنامه ریزی های آتی سیاستگذاران عرصه بهداشتی، در اختیار آنها قرار دهد.

هنگامه عبدی، فوق تخصص غدد افزود: عواقب این بیماری در جمعیت میانسال بسیار جدی است و با توجه به این میزان شیوع بالا، باید مورد توجه ویژه مسوولان بهداشت و درمان قرار گیرد.

محقق پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم گفت: همه این نتایج تاکید می کند که اقدامات لازم برای شناسایی به موقع موارد فشار خون بالا و اقدامات پیشگیرانه تغییر سبک زندگی و درمان صحیح و کافی بیماری فشار خون بالا ضرورت دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید